On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Kako se obogatiti na posuđenim idejama

 

Direkt informator/PRESS/2019/


Kako se obogatiti na posuđenim idejama
Dobar su primjer čelnici BBC-a, koji su u jeku restrukturiranja i osmišljavanja nove korporacijske kulture ostali bez ideja, pa su se uputili na put u SAD gdje su proučili poslovnu praksu velikih kompanija

Najbolje svjetske inovacije ustvari su posuđene. Većina najinovativnijih ideja, ustvari je samo adaptacija već viđenih, ali bolja. Takvih je primjera u praksi bezbroj. Intel je posudio marketinške tehnike za prodaju kompjuterskih čipova kao da je riječ o čipi čipsu, američkih Chapparal Steel, specijaliziran za proizvodnju čeličnih mini-postrojenja, novu poslovnu strategiju - proizvodnju kalupa za čelik ”preuzeo” je od jedne meksičke tvrtke. Robert Saldich, izvršni direktor elektroničke tvrtke Raychem Corp., posudio je i prilagodio genijalnu ideju da uvede nagradu za najbolju posuđenu biznis ideju. Najveći svjetski lideri ustvari su najveći i najbolji posuđivači. A titulu najboljih imaju zato što znaju tajnu, ali ne onu Rhonde Byrne. Njihova je tajna u preuzimanju već smislenih ideja te u njihovoj adaptaciji u još bolje ideje koje će polučiti veliki uspjeh. A ako želite uspjeti u životu posudite i vi njihove ideje, a evo jedan od posuđenih recepata kako to napraviti.

1. Gledajte nadugačko i naširoko
Virtuozi i drugi genijalci na čijim fantastičkim mjerilima počiva svijet nisu monopolizirali svoje ideje, zato se njima slobodno poslužiti. Primjerice, čelnici BBC-a su u jeku restrukturiranja i osmišljavanja nove korporacijske kulture ostali bez ideja, pa su se uputili na put u SAD gdje su posjetili sedam vodećih kompanija i proučili njihove poslovne prakse. Bili su tako u Southwest Airlinesu, Cisco Systemsu i u trgovačkoj kompaniji Container Store. Televizijske kuće su uglavnom zaobišli. Po povratku na Otok naoružali su se strpljenjem i počeli stvarati ciljeve koje njihova kuća želi dostići. Ciljevi nisu bili od samo jedne tvrtke, već od njih nekoliko, a njihova implementacija stvorila je na BBC-u takvu radnu klimu da se kompanija vrlo skoro mogla natjecati za najkreativniju tvrtku na cijelom svijetu. Posudbom i implementacijom različitih i već viđenih ideja oni su ispunili svoj cilj, a za njega je posebno zaslužan Gregory Dyke, generalni direktor za komercijalni dio BBC-jevog poslovanja koji je bio na toj funkciji od 2000. do 2004. godine.Želite li doista biti lider ne smijete bježati od ideja i od mjesta i ljudi koji su po vašem mišljenju problematični. I problemi mogu biti inovativni. Čak i nečije mane mogu se okrenuti u vašu korist, ako ih dobro proučite. Fleet Financial Group, koja je sada dio Bank of America, bila je vrelo ideja za lokalne američke bankare koji su morali raditi u američkim getoima sa multietničkom klijentelom. Njihov pristup multietničkih bankarskih službenika i malih poslovnica doslovno je posuđen u brojnim američkim bankama i poslovnicama. S druge strane, od problematičnih možete učiti i što ne činiti, što je također vrlo za posudbu dobrih ideja.

2. Postavite globalne standarde
Globalna ekonomija mora ići naprijed bez obzira na prijetnje poput terorističkih napada, recesije, pirata i protekcionizma. Protok robe i kapitala mora biti slobodan, kao i pristup informacijama iz svakog kutka svijeta. Čak i ako male lokalne obiteljske tvrtke nemaju globalne aspiracije, moraju postaviti takve standarde u poslovanju kao da s njima posluju vodeći svjetski biznismeni. Uspostavljanje takvih standarda neće samo značiti da kad kažete posao, mislite posao, ili da ste samo odjeveni za uspjeh, već i da ste spremni za vrh svijeta premda je vaš jedini poslovni partner Đuro iz Podcrkavlja kraj Slavonskog Broda. Zato uvedite racionalne metode za analizu robnih zaliha, implementirajte moderne tehnologije koliko vam dopuštaju financije, konsolidirajte se, pronađite jeftinije dobavljače, s njima poslujte transparentno… Nikad ne znate kad će vaš mali obrt zapeti za oko nekom većem.

3. Koristite dostupnu tehnologiju
U globalnoj informacijskoj ekonomiji, čini se da bilo tko u bilo kojem kutku svijeta može znati što je trenutno najbolji ili najgori trend. Veliki broj internet stranica nudi analize zemalja, kompanija, detaljne podatke o njima te usporedbe. Uspoređujući i posuđujući njihove performanse, uz dostupne informacije, moguće je osmisliti revolucionarnu, inovativnu i vrlo profitabilnu poslovnu ideju. Internet pak služi za tako nevjerojatno brz protok informacija, da je naprosto nemoguće ne biti u trendu. A taj je trend, zahvaljujući internetu, uglavnom isti i u Velikoj Britaniji, SAD-u, Belgiji, Finskoj, Turskoj i na Sibiru. Isto tako zbog njega je moguće analizirati cijene diljem svijeta. Moguće je cijene smještaja u hrvatskim pansionima kraj mora usporediti s istim takvim smještajem u Španjolskoj, Italiji, Turskoj, Bugarskoj… Ako neka od tih cijena itekako odstupa, svaki turist će radije odabrati onu koja mu bolje odgovara, a u ovom trenucima je to ona najjeftinija. Upravo je to zamka u koju upadaju naši turistički djelatnici. Tako obučenim i izdresiranim internet potrošačima ništa se ne može podmetnuti, a šteta koju umrežavanjem i svojim kritikama koje plasiraju na internet mogu učiniti je višestruka. Zato je bolje držati se svjetskih standarda, ne prelaziti cjenovni rang i biti upućen u pretraživanje interneta. Nikada ne znate što o sebi ili svojom usluzi tamo možete pronaći. Ili o svojim konkurentima.

4. Budite kreativni
Ne zaboravite da je prvi korak ka kreativnosti sastoji u generiranju što većeg broja ideja. Evaluacija svake ideje obavlja se kasnije. U proces generiranja ideja, da bi one bile vaše ili posuđene, treba uključiti i vlastitu podsvijest. Podsvijest se uključuje u proces donošenja odluka na način da se osoba potpuno opuštena prepusti vlastitim razmišljanjima, odnosno da pusti “mozak na pašu”. Pri tome se ne treba obeshrabrivati što već prva ideja nije revolucionarna. Uobičajeno je da čovjeku padne na pamet mnogo ideja prije nego što se dosjeti one prave, one koja odgovara situaciji. Nakon što se dosjetimo najboljeg rješenja treba ga primjeniti, a to je najteži korak.

© 2009 New York Times Syndicate
Rosabeth Moss Kanter, autorica je svjetski priznat ekspert za strategiju, inovativnost i vodstvo, napisala je 17 knjiga a piše za HBR, BusinessWeek, Miami Herald i New York Times

 

I:Poslovni.hr

pixabay

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK