On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Spava vam se na poslu – kako se razbuditi?

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019
 
 
 
 
 
 
 
Iako nas kofein razbuđuje, on nije najzdraviji izbor

Raditi cijeli dan zna biti naporno, osobito i danima pred nama koji donose više oblaka, kiše i hladnoće i manje sunca. Ne znam kako je vama, ali meni je osjećaj pospanosti, kada se oči sklapaju same od sebe, na poslu zbilja neugodan. A kako kavu ne pijem (ne volim okus kave), osim toga i ne preporučuje se ispijanje kave u prevelikim količinama. Naime, prema istraživanju klinike Mayo, više od četiri šalice kave dnevno može uzrokovati negativne simptome poput nesanice i ubrzanog rada srca. Iz tog razloga odabir kofeina da vas drži budnima možda i nije najzdraviji izbor.

Upravo zato dobro će doći savjeti kako se razbuditi i dobiti "injekciju" energije kada vas uhvati umor na poslu - a neke savjete morat ćete primijeniti i prije ili poslije radnog vremena kako biste preventivno zaustavili umor...

Svjež zrak i aktivnosti za razbuđivanje

Udahnite svježeg zraka

Jedan od najboljih načina da se razbudite bez kofeina je da svoje tijelo izložite prirodnoj sunčevoj svjetlosti. Čim vas uhvati umor tijekom dana, izađite na svježi zrak i duboko udahnite nekoliko puta (kisik će pomoći podići razinu energije) ili pak prošećite ako imate vremena. To će pomoći vašem tijelu da se brzo razbudi.

Probudite svoj mozak

Da biste se razbudili, najprije morate probuditi svoj mozak. Ako ste upali u kolotečinu na poslu, napravite pauzu od nekoliko minuta. Riješite pokoju mozgalicu poput sudokua ili neke dobre zagonetke ili pak križaljku. To će vas razbuditi - no ne pretjerujte s tim aktivnostima - ovo je zamišljeno kao mini pauza, a ne da ostatak dana na poslu provedete radeći nešto drugo i totalno nevezano za posao.

Prozračite prostoriju

Želite se osjećati 'budno', prostorija u kojoj provodite svoje radno vrijeme ne bi trebala biti pretopla. Stoga svako malo prozračite prostoriju na nekoliko minuta kako bi ušao svježi zrak. Naime, u toplim prostorijama umor nas mnogo lakše savladava pa se zbog toga i osjećamo pospano. Temperatura prostorije u kojoj radite neka bude što manja.

Izbjegavajte ugljikohidrate prije posla

Hrana bogata jednostavnim ugljikohidratima i šećerom nije pretjerano dobra za zdravlje jer uzrokuje velike oscilacije u razini energije - prvo veliki rast ali ubrzo i veliki pad. Da biste to izbjegli, za doručak birajte namirnice bogate proteinima.

Popijte vode i pojedite orašasto voće

Čak i blaga dehidriranost može izazvati umor, pa se pobrinite da u toku dana stalno pijuckate vodu. Što se hrane tiče najviše će pomoći orašasto voće koje će vam dati energiju, dobra opcija su i jaja, avokado i cjelovite žitarice.

Odmorite oči 

Ako radite za računalom, onda vas zacijelo često 'hvata' umor tijekom radnog vremena. Naime, neprestano gledanje u ekran umara i mozak i oči pa je potrebno pružiti im odmor. Dakle, da biste odmorili oči od umjetnog svijetla, napravite stanku i maknite se od računala na nekoliko minuta. Idealno bi bilo da otiđete do prozora i zagledate se u zelenilo jer to opušta oči.

Za razgibavanje - pokrećite oči gore i dolje, lijevo i desno, pa dijagonalno. Rotirajte ih u smjeru kazaljki na satu, pa u suprotnom smjeru. Čvrsto zatvorite oči, pa ih širom otvorite. Učinite sve ovo nekoliko puta.

Mirisi koji razbuđuju

Aromaterapija dokazano djeluje na nas, pa nas tako neki mirisi mogu razbuditi. Udahnite malo eteričnog ulja peperminta (daje energiju i fokus), ružmarina, eukaliptusa, citrusnog voća ili cimeta. Ako nemate eterično ulje isprobajte s mirisnim svjećicama.

Glazba

Slušanje vedre, energične muzike može nam podići raspoloženje i razbuditi nas. Zato stavite svoju omiljenu glazbu, a ako ne radite u strogom poslovnom okruženju - i zaplešite malo.

Uspravite se

Ako vam se drijema na poslu, vjerojatno ste u opuštenom pogrbljenom položaju. To promijenite, jer svjesno uspravno sjedenje može učiniti čuda za razinu energije koju osjećate, a to su dokazala i istraživanja. Osobe koje sjede pravilno i uspravno osjećaju više energije i imaju više koncentracije od osoba koje sjede pogrbljeno.

Žvačite žvakaću gumu

Istraživanje objavljeno u British Journal Of Psychology pokazalo je kako su ispitanici koji su žvakali žvakaće 15 minuta bili budniji i koncentriraniji od onih koji to nisu činili. Stimulacija mišića čeljusti i lica pomaže pojačati protok krvi u mozak.

 

I:Žena.hr/Direkt INFO

foto:Arhiva/Žene.hr

 

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK