On Sir Richard Francis Burton`s Trail

10 koraka za pokretanje male firme

 

DIRET INFORMATOR/PRESS/2019



10 koraka za pokretanje male firme

 

 

Prema izvješću iz 2018 godine, u Republici Hrvatskoj u 2017. godini broj ukupnih poduzeća (mikro, malih, srednjih i velikih) bio je 120,081 od toga udio malih i srednjih poduzeća je 99,8 %. Kada uzmete u obzir neke od najpopularnijih razloga za pokretanje poslovanja kao što su jedinstvena poslovna ideja, projektiranje karijere koja ima fleksibilnost, financijska neovisnost onda nije ni čudo da smo svjedoci povećanja broj malih firmi.
Nažalost, ne uspije svaka mala firma. Zapravo, samo oko dvije trećine tvrtki koje imaju zaposlenike preživi najmanje dvije godine, a oko pola njih preživi pet godina. Imajući to na umu, suočavate se s velikim rizikom kada odlučite napraviti taj drastičan korak, napustiti dnevni posao i postati vlasnik tvrtke. Baza poslovanja se postavlja na početku, stoga poduzmite sve potrebne korake kada započnete svoju tvrtku kako bi postavili temelje za uspjeh.

Donosimo vam 10 koraka koji su potrebni za uspješno pokretanje poslovanja. Poduzmite korak po korak i bit ćete na putu do uspješnog poslovanja.

KORAK 1: OBAVITE SVA POTREBNA ISTRAŽIVANJA
Vjerojatno ste već došli do poslovne ideje, pa je sada vrijeme da je uravnotežite s malo stvarnosti. Ima li vaša ideja potencijal za uspjeh? Morat ćete provjeriti svoju poslovnu ideju kroz istraživanja i analize, prije nego što krenete dalje. Nemojte se obeshrabriti istraživanjima i analizom, nije to toliko komplicirano kako zvuči.

Zapravo samo je riječ o tome da istražite može li vaša poslovna ideja riješiti problem kupaca, zadovoljiti potrebu ili ponuditi ono što tržište želi. Ako nema zainteresiranih za vaš proizvod onda je vrlo vjerojatno da ćete pokretanjem takvog posla izgubiti dosta vremena, novca i živaca. Bolje je da to saznate u početku prije nego išta pokrenete.

Postoji nekoliko načina za određivanje ove potrebe, uključujući studije, fokusne skupine, pa čak i metodu pokušaja i pogreške. Kada istražujete tržište, ovo su neka od pitanja na koja biste trebali znati odgovor:



Postoji li potreba za vašim očekivanim proizvodima / uslugama?
Kome su potrebni vaši proizvodi/usluge?
Postoje li druge tvrtke koje sada nude slične proizvode / usluge?
Kakva vam je konkurencija?
Kako će se vaše poslovanje uklopiti na tržište?
Ne zaboravite postaviti i nekoliko pitanja o tome kako započeti posao prije nego što poduzmete drastičan korak.

KORAK 2: NAPRAVITE PLAN
Trebate plan kako bi vaša poslovna ideja postala stvarnost. Poslovni plan je „tlocrt“ koji će voditi vašu tvrtku od početne faze do stvaranja i na kraju rasta poslovanja, a to je nešto što trebaju imati sve nove tvrtke.

Dobra vijest je da postoje različite vrste poslovnih planova za različite vrste poduzeća.

Ako namjeravate tražiti financijsku potporu investitoru ili financijskoj instituciji, tradicionalni poslovni plan je neophodan. Ova vrsta poslovnog plana obično je duga i temeljita i ima zajednički skup odjeljaka koje investitori i banke traže kada provjeravaju vašu ideju.

Ako ne računate na financijsku potporu, jednostavan poslovni plan od jedne stranice može vam dati jasnoću o tome što se nadate postići i kako namjeravate to učiniti. Zapravo, čak možete stvoriti radni poslovni plan na salvetu i poboljšati ga tijekom vremena. Neki pisani plan je uvijek bolji od ničega.

Korak 3: Planiranje financija

Pokretanje male tvrtke ne mora zahtijevati mnogo novca, ali će uključivati neke početne investicije. Morate imati na umu kako trebate osigurati pokrivanje tekućih troškova prije nego što zaradite.

Napravite tablicu koja procjenjuje jednokratne troškove pokretanja za Vašu tvrtku (licence i dozvole, opremu, pravne pristojbe, osiguranje, brendiranje, istraživanje tržišta, inventar, robne marke, najam nekretnina itd.), kao i ono što očekujete, morat ćete zadržati svoje poslovanje najmanje 12 mjeseci (najam, komunalije, marketing i oglašavanje, proizvodnja, isporuka, putni troškovi, plaća zaposlenika, vlastita plaća itd.).
Ti brojevi u kombinaciji su početna ulaganja koja će vam trebati.

Sada kada imate približan broj na umu, postoji nekoliko načina na koje možete financirati svoju malu tvrtku, uključujući:

Vlastitu ušteđevinu
Krediti za male tvrtke
Vladini programi poticaja i subvencioniranih kreditnih linija
Vlada RH dodjelom bespovratnih sredstava i subvencioniranja kamata na kredite namijenjene poduzetničkoj aktivnosti potiče razvoj malih i srednjih poduzeća.
Sve o samim programima možete pronaći na stranicama Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Fondovi rizičnog kapitala
Rizični kapital predstavlja vrstu ulaganja financijskih ulagatelja u temeljni kapital poduzeća koja ne kotiraju na burzi, a imaju potencijal ostvariti visoke stope rasta tijekom razdoblja od 3 do 7 godina. Fondovi za gospodarsku suradnju (FGS) su otvoreni investicijski fondovi rizičnog kapitala s privatnom ponudom čije osnivanje je regulirano Zakonom o investicijskim fondovima. U 2011. godini u Hrvatskoj je osnovano pet Fondova koji su udovoljili propisanim uvjetima te dobili odobrenje za rad Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA).
Grupno financiranje
Grupno financiranje je proces u kojem se traži novac za transformiranje kreativne ideje u poslovni pothvat ili za rast postojećeg poduzeća. Postoje više vrsti platformi za grupno financiranje, temeljene na donacijama, nagradama, posuđivanju i vlasničkim udjelima.59 Za poduzeća su najznačajnije platforme za grupno financiranje koje su temeljene na vlasničkim udjelima. Uplatitelj postaje suvlasnik tvrtke koju financijski podupire.
U Hrvatskoj je u rujnu 2016. godine pokrenut Funderbeam SEE. Ova platforma za financiranje mikro i malih poduzetnika pokrenuta je kao zajednički projekt estonskog Funderbeam-a i Zagrebačke burze koja ima 20% vlasništva u novoosnovanom poduzeću.
Cilj Funderbeam SEE je plasirati ulaganja u poduzeća iz regije (Hrvatske, Slovenije i Srbije)
Poslovni anđeli – Poslovni anđeli su uspješni poduzetnici i menadžeri koji osiguravaju početni kapital za financiranje poduzetničkih projekata visokog rizika. Prilikom investiranja poslovni anđeli stječu vlasnički udio i pružaju pomoć u daljnjem razvoju i komercijalizaciji projekata.
CRANE (Croatian Business Angels Network) – krovno je hrvatsko udruženje poslovnih anđela (www.crane.hr), koje okuplja privatne investitore koji su zainteresirani za ulaganja u inovativne tvrtke u ranoj fazi razvoja, u vrijednosti između od 25.000 do 250.000 EUR. Udruga je pokrenuta 2008. Godine.
Također možete pokušati podići svoju tvrtku s tla tako što ćete koristiti što je moguće manje kapitala. Možda će vam kombinacija gore navedenih opcija biti najbolje rješenje. Cilj je raditi kroz opcije i stvoriti plan za prikupiti što više kapitala kako biste postaviti svoje poslovanje na noge.

KORAK 4: ODABERITE POSLOVNE STRUKTURE
Vaša mala tvrtka može biti obrt, društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) ili dioničko društvo (d.d.). Poslovni oblik koji odaberete utjecat će na mnoge čimbenike počinjući s vašim poslovnim imenom, do razine vaše odgovornosti, ali i samih poreza koje plaćate.

Ovisno o složenosti vašeg poslovanja, možda je potrebno savjetovanje s odvjetnikom ili knjigovođom kako biste napravili pravi izbor strukture za svoju tvrtku.

KORAK 5: ODABERITE I REGISTRIRAJTE NAZIV SVOJE TVRTKE
Vaše ime tvrtke igra ulogu u gotovo svim aspektima vašeg poslovanja, stoga ono mora dobro. Razmislite o svim mogućim posljedicama kada istražujete svoje mogućnosti i odaberete naziv svoje tvrtke.

Nakon što odaberete naziv za svoju tvrtku, provjerite je li zaštitni znak trenutno u upotrebi. Tada ćete ga morati registrirati.

Ne zaboravite registrirati naziv domene nakon što odaberete svoje poslovno ime.

KORAK 6: DOBIVANJE DOZVOLA
Papirni rad dio je procesa kada započnete vlastiti posao.

Postoji mnogo licenci i dozvola za male tvrtke koje se mogu primijeniti na vašu situaciju, ovisno o vrsti tvrtke koju započnete i gdje se nalazite. Morat ćete istražiti koje se licence i dozvole primjenjuju na Vašu tvrtku tijekom procesa pokretanja.

KORAK 7: ODABERITE SVOJ RAČUNOVODSTVENI SUSTAV
Mala poduzeća rade najučinkovitije kada postoje sustavi. Jedan od najvažnijih sustava za male tvrtke je računovodstveni sustav.

Vaš računovodstveni sustav je neophodan za stvaranje i upravljanje proračunom, postavljanje stopa i cijena, poslovanje s drugima i podnošenje poreza. Možete sami postaviti svoj računovodstveni sustav ili zaposliti računovođu.

KORAK 8. POSTAVLJANJE LOKACIJE PODUZEĆA
Postavljanje vašeg radnog mjesta važno je za rad vaše tvrtke, bilo da imate kućni ured, zajednički ili privatni uredski prostor ili maloprodajnu lokaciju.

Morat ćete razmišljati o svojoj lokaciji, opremi i pobrinuti se da vaša lokacija funkcionira za vrstu poslovanja koju ćete učiniti. Također ćete morati razmotriti ima li smisla kupiti ili iznajmiti prostor.

KORAK 9: PRIPREMITE SVOJ TIM
Ako zaposlite zaposlenike, sada je vrijeme za početak obučavanja. Odvojite vrijeme za označavanje poslova koje trebate ispuniti i dužnosti koje su dio svakog posla. Ako se ipak odlučite ne zaposliti nikoga, možete angažirati vanjske suradnike ili agencije da odrade određeni dio posla koji vam je potreban.

Konačno, ako ste vlasnik mikro pouzeća u kojem ste jedini zaposlenik , možda vam neće trebati zaposlenici ili vanjski suradnici ali još uvijek trebate vlastiti tim za podršku. Ovaj tim može se sastojati od mentora, malog poslovnog trenera ili čak vaše obitelji i služi kao vaš resurs za savjete, motivaciju i povjerenje kada cesta postane neravna.

KORAK 10: PROMOVIRAJTE SVOJU MALU TVRTKU
Nakon što vaša tvrtka krene s radom, morate početi privlačiti kupce i klijente. Želite početi s osnovama pisanjem jedinstvene ponude za trgovanje i stvaranjem marketinškog plana. Zatim istražite što je moguće više marketinških ideja za male tvrtke kako biste odlučili kako učinkovito promovirati svoje poslovanje.

Nakon što ste završili ove početne poslovne aktivnosti, imat ćete sve najvažnije baze pokrivene. Imajte na umu da uspjeh ne dolazi preko noći. Ali upotrijebite plan koji ste stvorili kako biste dosljedno radili na svom poslu i povećat ćete šanse za uspjeh.

 

I:Logični/Direkt INFO

Foto:Pixabay

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK