On Sir Richard Francis Burton`s Trail

'Čupamo se za kosu jer bilježimo minuse': usred sezone diljem Dalmacije prodaju se brojni restorani, kafići i hoteli, i to u vrijeme kad bi trebali najviše zarađivati

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019
 
 
 
 
 
 
'Čupamo se za kosu jer bilježimo minuse': usred sezone diljem Dalmacije prodaju se brojni restorani, kafići i hoteli, i to u vrijeme kad bi trebali najviše zarađivati
 


"Prodaje se restoran, prvi red do mora u Tisnom, Šibensko- kninska županija. Cijena: 4.090.202 kn ili 550.000 €. Restoran je na parceli od 216 m2, sa zatvorenim prostorom u prizemlju od oko 180 m2 te na katu 32 m2. U prizemlju je smještena kuhinja, ostava, šank, sanitarni čvor i trpezarija, a na katu još jedna ostava od 32 m2 za potrebe restorana. Restoran je uhodan i ostvaruje zavidan promet u sezonskom razdoblju od oko pet mjeseci s mogućnošću produljenja sezone i u zimskim uvjetima. Ispred restorana je štekat s ugostiteljskim stolovima i stolicama na površini od oko 100 m2, od čega je u vlasništvu oko 16 m2, a ostalo se plaća koncesija lokalnoj samoupravi".

 

A u Splitsko-dalmatinskoj županiji ima brojnih restorana koji čekaju svoje vlasnike. Izdvajamo jedan.
"Split, centar, uhodani restoran, prodaja. Cijena: 1.755.069 kn, ili 236.000 €. Restoran od 96 m2, na mirnoj lokaciji u centru. Prostor se sastoji od dijela za goste s malim štekatom, kuhinje, te tri sanitarna čvora. Prodaje se kompletno s inventarom. Poslovanje se može nastaviti bez većih ulaganja."

Jasminka Biliškov je predsjednica strukovne grupacije za poslovanje nekretninama u županijskoj gospodarskoj komori Split.

- Ljudi prodaju restorane i kafiće jer su ili nezadovoljni poslovanjem ili im nedostaje kvalitetne radne snage. Baš nedavno javio mi se jedan stranac koji želi prodati svoj luksuzni restoran jer jednostavno nema radnika. Koliko vidim, Split i okolna mjesta nisu puni kao proteklih godina, ali konačne brojke ćemo znati na kraju sezone, za koju se nadam da će se popraviti jer vidim da se ljudi žale. Dio ljudi je ušao u ulaganje i zbog kredita ili čega već to ne mogu vraćati pa restorane iznajmljuju ili prodaju.

Pad prometa se mogao očekivati jer mi nismo konkurentni, pa vi u ponekim restoranima pizzu plaćate i po 90 kuna, a to je možda i najskuplje na Mediteranu - kaže Biliškov koju smo upitali je li čudno da netko usred sezone želi prodati restoran kada bi na njemu baš tada trebao najviše zarađivati?

- Čudno je, ali i tu vam vlada načelo ponude i potražnje. Ako ima turista svi će raditi i zaraditi, a ako ih nema, nažalost onda neki mogu staviti i ključ u bravu. Sezona još nije gotova i nadajmo se da će svi na kraju biti zadovoljni - zaključuje Biliškov.

'PDV nas ubija'
- Plaćamo PDV na hranu 25 posto, isto toliko i na piće, a tu je i tri posto poreza na promet. Jesmo li mi turistička zemlja? Hranu za zaposlenike i napojnice na kartice oporezuju kao da je plaća, znači doprinosi, zdravstveno, mirovinsko, porez, prirez...

Tako da mi ne primamo napojnice na kartice što je loše, jer većina stranaca plaća karticama, a ne gotovinom - kaže nam splitski ugostitelj.

Povećan broj postelja
Podaci iz sustava eVisitor za prvih šest mjeseci pokazuju rast dolazaka i to za šest posto. Međutim, ugostitelji i vlasnici apartmana se žale na lošu popunjenost, a ekonomisti navode da je to zbog toga što se ponuda snažno povećala, pa navode argument da je Split prije nekoliko godina imao oko sedam tisuća postelja, a sada se barata s njih i do 35.000, ne računajući one koje se izdaju na crno.

Navodi se i podatak da je Hrvatska u tri potekle godine turistima ponudila novih 165.000 kreveta. Da su nepopunjeni većinom se tuže privatni iznajmljivači, dok su hoteli zadovoljni.

Čelni čovjek Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, rekao je nedavno za HRT kako smatra da sezona nije podbacila, a da bolje rezultate očekuje sljedećih tjedana kako se budemo približavali vrhuncu ljetne sezone. Upozorava da je ove godine prijavljeno čak 47.000 više kreveta u komercijalnom smještaju nego lani i da stoga valja voditi računa pri budućem planiranju smještajnog kapaciteta.

- Turistička godina je u skladu s očekivanjima. Neke destinacije su u nekim danima imali možda nešto manji promet u odnosu na prošlu godinu. Druge su imale puno veći porast. Primjerice u Splitu. On je destinacija koja bilježi možda i najveći porast prometa u Hrvatskoj - rekao je, među ostalim, Staničić.

No, u prva dva tjedna srpnja došlo je sto tisuća gostiju manje nego prošle godine, a ne zna se još kakva će do kraja sezona biti.

Zadar: Puno ugostiteljskih objekata
Direktoru zadarske Turističke zajednice Mariju Paleki poslali smo nekoliko upita:

Grintaju li ugostitelji da im je pao promet?

- Na osnovi kontakata koje imamo s ugostiteljima ne možemo ustvrditi da se stvorilo veće nezadovoljstvo prometom.

No, nepobitna je činjenica kako se broj ugostiteljskih objekata u gradu, restorana i caffe barova multiplicirao u posljednjih tri do četiri godine, što je s jedne strane podiglo kvalitetu gastronomske ponude, ali isto tako ne može ostati bez utjecaja na pojedinačni promet pojedinih lokala.

Jednostavna je računica da povećanje turističkih boravaka od 5 do 10% godišnje ne može zadovoljiti istodobni porast od 15 do 20% više sjedećih mjesta u restoranima.

Kakva je sezona u Zadru i jeste li zadovoljni (usporedba lipnja i srpnja s prošlom godinom)?

- Nastavno podacima iz sustava eVisitor, turistički promet u gradu Zadru za mjesec lipanj 2019. bilježi ukupno 75.816 dolazaka i 243.977 noćenja, što čini porast od +10% u dolascima i +8% u noćenjima u odnosu na lipanj prošle godine. U prvoj polovini srpnja bilježimo 50.201 dolazaka (+6% s ukupno 2643 dolaska više) i 209.570 noćenja (+2%, odnosno ukupno 4932 noćenja više nego prošle godine u istom razdoblju).

Najviše noćenja od početka godine ostvarili su turisti iz Njemačke s 21%, zatim slijede gosti iz Austrije i domaći gosti s 10%, dok turisti iz Poljske, Ujedinjene Kraljevine i Slovenije bilježe 5% udjela. Dakle, i nakon naglih i velikih porasta proteklih godina, Zadar i dalje drži uzlaznu liniju u registriranom turističkom prometu.

 

i:Slobodna Dalmacija,hr/Direkt INFO

foto:pixbay

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK