On Sir Richard Francis Burton`s Trail

KOJI JE UZROK OVAKVOM STANJU? Poluprazne su ulice, restorani, apartmani; Knežević: “U Zadru je 10 posto manje posla”

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019

 

KOJI JE UZROK OVAKVOM STANJU? Poluprazne su ulice, restorani, apartmani; Knežević: “U Zadru je 10 posto manje posla”

 

Poluprazne su ulice, restorani, apartmani… Već dugo nismo svjedočili ovakvim sezonskim rupama.

Što je problem? Visoke cijene, preveliki broj apartmana i objekata iz područja uslužnih djelatnosti, povratak grčkog i turskog tržišta, neinovativna ponuda?

Kakvo je stanje u Zadru, pokušali smo doznati od Stipe Kneževića, predsjednik Ceha ugostitelja.

Kakvo je stanje u zadarskom turizmu?

Nešto slabije nego prošle godine. Nismo baš zadovoljni, nakrcali smo se radnicima, povećali dobre dohotke, kad ono sigurno 10 posto manje posla.

Koji je uzrok tome?

Uglavnom razmišljajući o konkurentnijim zemljama koje su u našem okruženju. One su malo više dale poticaja, možda i više truda nego Hrvatska, jer mi smo mislili da će se to nama uvijek događati, turizam, ne razmišljajući da i resorna ministarstva, turističke zajednice moraju nešto odrađivati za ono za što su plaćeni, a mi koji plaćamo i članarine i od prometa plaćamo određeni postotak, mi čekamo da vidimo što su nama te institucije koje mi plaćamo učinile da mi bolje radimo. Eto, razočaranje s te strane. Oživjela je i Turska i Grčka i sve druge destinacije koje su nama konkurencija, a u našem okruženju.

Što konkurentske zemlje nude, a mi ne?

Oni rade određene subvencije u aranžmanima, zajedno s turoperatorima smanjuju cijene u aranžmanima s po sedam dana daju puno jeftinije nego što mi nudimo. Zatim, država čini sve kako bi oni bili konkurentniji, bolji i kvalitetniji i sigurno po tom pitanju oni čine sve kako bi bili jeftiniji na takav način privukli te goste koji su neodlučni, koji ne znaju gdje će, hoće li ići u Hrvatsku, Italiju, Francusku, Grčku, Tursku, ali s takvim aranžmanima sigurno da se oni lako odlučuju na njihovu destinaciju, a pogotovo oni koji jako gledaju koliko košta, a pogotovo Nijemci i ti koji su nama činili određeni postotak.

Jesmo li skupi?

Neki jesu, neki nisu. Po pitanju ovih konkurentnih zemalja, pogotovo Grčke, Turske i drugih, smo skuplji, a po pitanju Francuske, Italije, Španjolske nismo skuplji. Štoviše, dosta smo jeftiniji. Uglavnom, mi smo to digli na dosta visoku razinu, ima možda još jedan manji broj nedovoljno uređen i u kategorizaciji s manje zvjezdica jer sve to donosi određene probleme. Što ste više po kategoriji, imate i više obaveza u servisiranju prema tim gostima. Ima mjesta gdje je stvarno jeftino, gdje možete na 4 kantuna popiti kavu za 5-6 kuna, a imate i ove na trgovima, na Orguljama i tamo gdje se plaća puno veći najam prostora i javne površine. Tako da je sve to do lokacije u kojoj se nalaze. Naši obrtnici na tim lokacijama, trgovima, Orguljama, mjestima koji su frekventni, puno su skuplji i sigurno da su ti poduzetnici i obrtnici prisiljeni davati skuplje artikle, počevši od pića i hrane. Tako da, to je mjerilo, nitko ne pita koliko tebi kvadratni metar košta prostora, koliko javne površine, koliko ti košta sada što dižu enormne cijene i čistoća i komunalije. Samo radi toga naši ugostitelji i druge djelatnosti će biti prisiljeni dignuti sve one usluge koje čine prema gostima.

Došlo je do ekspanzije apartmana i ugostiteljskih objekata. Stvara li problem činjenica da je ponuda veća od potražnje?

Odlično ste pitanje postavili. Ne samo apartmana, pogotovo ugostiteljskih objekata, dućana, suvenirnica, to se sve stihijski otvara, nitko to ne kontrolira jednostavno nema nikakvog nadzora. Ja već 20 godina pričam o turističkoj strategiji razvoja grada, nitko o tome ne razmišlja. Previše je ugostiteljskih objekata, previše suvenirnica, previše tih radnji koje su jednake. Nitko to ne čini da bi pomogao onima koji rade. Ovako će se uništiti sve, morat će zatvoriti oni koji odavno rade.

I:Antena,zadar/Direkt INFO

foto:facebook

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK