Atlas Rabac - putnička agencija

U Hrvatskoj srpanjska rupa, Crnu Goru muči 40 posto manje individualnih rezervacija, a evo kako je u Grčkoj i Španjolskoj

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019




EU agencija za putovanja (ETC) očekuje da će potražnja u turizmu u Europi zadržati uzlaznu putanju tijekom 2019. godine, uz rast od 3,6 posto.
Nije Hrvatska jedina koja ovog ljeta bilježi minuse ili stagnaciju u korist mediteranskih takmaca koji su se u 2019. vratili u igru, prije svega Turske koja je niskim cijenama mnoge turiste odvukla iz Crne Gore, Grčke, čak i Španjolske. Iako Europska komisija za putovanja u svojem izvješću za drugi kvartal daje optimistične prognoze za destinacije u Europi, aktualna situacija mnogima izaziva bojazan od pada prometa i prihoda od turizma u ovoj godini.

Izvješće Europske komisije za putovanja (ETC) za drugi kvartal navodi očekivanja da će potražnja u turizmu u Europi zadržati uzlaznu putanju tijekom 2019. godine. Predviđa se stopa rasta od 3,6 posto, što je više u skladu s godišnjim prosjekom iz razdoblja 2008.-2018., no manje je od lanjskog rasta.

U izvješću se navodi kako je u prva dva kvartala regija Balkana bila najuspješnija u smislu rasta dolazaka, s Crnom Gorom kao rekorderom s plusom od 50 posto u razdoblju od siječnja do kraja travnja, dok je Turska imala rasla 12 posto. I Slovenija i Grčka zabilježile su značajan rast u prvom kvartalu s po osam posto rasta, a EK daje pozitivnu prognozu za Grčku, unatoč povratku mediteranskih rivala u utakmicu.

Ljetni 'hladni tuš'
Kako je poznato, Hrvatska je u prvih šest mjeseci imala šest posto više dolazaka i tri posto više noćenja nego u prvoj polovici 2018., ali prvi put u nekoliko godina opet nam se pojavila tzv. srpanjska rupa. Naime, u prvih 12 dana srpnja u odnosu na taj mjesec lani broj noćenja pao je za gotovo pet posto, dok su dolasci turista u padu 6,2 posto, podaci su eVisitora. Godina je i dalje u plusu, ali zasad je u postocima "izvlači" predsezona koja donosi značajno manji prihod nego ljetni mjeseci.

Optimizam ne ulijevaju ni najave hrvatskih hotelijera koji su sredinom lipnja imali pad rezervacija za ljetne mjesece u rasponu od tri do sedam posto. Na portalima za grupnu kupovinu prodaju se aranžmani u vodećim jadranskim hotelima i destinacijama za kraj srpnja, koji je u protekle tri godine bio pretrpan gostima.

Drama u susjedstvu
Iako službene brojke govore da je turistička sezona u Crnoj Gori na razini prošle godine, s terena upozoravaju da je stanje mnogo gore nego prošle godine i da postoji bojazan da će, ako se nastavi ovakav trend i eventualne loše vremenske prilike, sezona u Budvi doživjeti kolaps.

Predsjednik sektora turističkih agencija u Crnogorskom turističkom udruženju Petar Ivković navodi da podaci online prodaje govore o gotovo 40 posto manje individualnih rezervacija, te da su se rezervacije prelile na tržišta Turske, Grčke i Egipta.

Ivković se slaže da hrvatski i crnogorski turizam imaju sličan problem - bujanje privatnog smještaja, te navodi da se samo kroz potrošnju vode i odvoz smeća u Budvi matematički može doći do podatka da je privatni smještaj poluprazan.

I Grčka ima sve veći problem nelojalne konkurencije u privatnom smještaju, na što već dulje upozoravaju hotelijeri koji ovog ljeta očekuju pad prihoda, popunjenosti, pa i cijena koje će se morati snižavati kako bi se popunili kapaciteti.

Da nova grčka Vlada kani nastaviti turističku politiku prethodne, te tako olakšati sektoru kroz porezna rasterećenja, pokazali su prvi istupi novog ministra turizma Harryja Theocharisa, čiji je prioritet smanjenje stope PDV-a sa sadašnjih 24 posto na 13 posto na smještaj (s ciljem dostizanja 11 posto). Uz porezno rasterećenje sektora, na dnevnom redu Ministarstva je i preispitivanje boravišne takse te uvođenje poticaja za energetsku obnovu turističkih kapaciteta.

Njegov će se resor baviti i revidiranjem strukture i djelovanja grčke nacionalne turističke organizacije (GNTO). U planu im je i sklapanje partnerstava s privatnim sektorom za promicanje i poboljšanje brenda zemlje, organizirano promicanje alternativnog i turizma posebnih interesa. Cilj je i jačanje seniorskog turizma po uzoru na Portugal, Maltu i Cipar.

Nastavlja se trend
I španjolski Savez za turističku izvrsnost (EXCELTUR) potvrdio je da se ovog ljeta nastavlja trend usporavanja španjolskog turističkog prometa, koji je trenutno na lanjskoj razini, s umjerenim povećanjem prihoda. EXCELTUR za ljeto očekuje rast od 1,6 posto, što je nešto niže od 2 posto zabilježenih prošle godine. Međutim, Španjolska je u drugom kvartalu zabilježila pad turističkog prometa u destinacijama koje prodaju sunce i more, za razliku od gradskih destinacija.

Tako najveći minus imaju tradicionalna plažna odredišta u Španjolskoj, koja više ovise o inozemnoj potražnji turoperatora, osobito na Kanarskim otocima i Balearskim otocima. Barcelona, Madrid i Valencia imaju najbolje prognoze za ostatak ljeta. Također, kako je pojasnio potpredsjednik udruženja José Luis Zoreda, rezultati značajno variraju između onih destinacija i hotela koji su ulagali u obnovu i sadržaje, i onih koji nisu ulagali.

Španjolski poduzetnici u turizmu i dalje su optimistični u anketama, čak 40,7 posto ih vjeruje da će povećati prodaju u odnosu na prošlo ljeto. Očito, svi se ove godine vade na Tursku, koja je u prvih pet mjeseci imala 11 posto veći promet nego lani, uz očekivanja rasta od deset posto na razini godine.

Međutim, cijene smještaja u Turskoj i dalje su za oko 30 posto niže od onih prije krize i prosječno se kreću oko 70 dolara dnevno po sobi. Prosječna potrošnja po dolasku turista tako će ove godine biti oko 700 dolara, a cilj je da dostigne 1000 dolara. S tim ciljem, turski parlament donio je zakon o osnivanju nove agencije za promicanje i daljnji razvoj turizma u zemlji.

 

I:Poslovni/Direkt INFO

foto:Pixabay

DIREKT INFORMATOR



Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu

Izrađujemo WEB stranice!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK