On Sir Richard Francis Burton`s Trail

BORIS ŽGOMBA, PRVI ČOVJEK UNILINEA USPOREĐIVATI HRVATSKU S IRSKOM ILI NJEMAČKOM KAMO ODLAZE NAŠI LJUDI ISTO JE KAO DA DVOJE TRČI NA STO METARA: Jedan s utegom od pet kilograma, a drugi vuče vreću od 50 kilograma

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019
 
 
 
 
 
Plaće u turizmu već se povećavaju do maksimuma, koliko god turistički sektor i kompanije to mogu podnijeti. Zar netko stvarno misli da mi nećemo povećati plaću da zadržimo radnika? Pitanje je do koje je to granice moguće. Osim toga, uspoređivati nas s Irskom ili Njemačkom je nekorektno i pokazuje duboku dozu neznanja o tome kakvo je oporezivanje kod njih, a kakvo kod nas. Kod nas je, budimo iskreni, iznimno visoko
 

Našem turizmu trebaju radnici. Ako ih nema na domaćem tržištu ili ako netko ne želi raditi u turizmu, onda radnu snagu moramo uvesti. Pogledajte ovaj podatak: država plaća 600 milijuna kuna za nezaposlene, a mi ne možemo popuniti radna mjesta u turizmu s našim ljudima! Treba modernizirati Zakon o radu, treba biti fleksibilniji i treba ga staviti u kontekst vremena i trenutka u kojem živimo te poslovno funkcioniramo. Mi kao poslodavci želimo štititi našu radnu snagu i našeg radnika, ali ako ga nema ili on neće raditi, što onda?

- Treba uvesti radnu snagu koja želi raditi?

- Ne vidim drugog načina od toga. U svemu ovome događa se nešto jako opasno.

- Na što mislite?

- Mi gubimo kvalitetu! U ovom trenutku nemamo dovoljno mogućnosti da obučavamo kadrove, nego funkcioniramo po principu - spašavaj stvar kako god možeš. Dakle, snalazimo se i improviziramo, a to nije dobro. Imamo na primjer hotele s pet zvjezdica i u njima priučeno osoblje. Ni to osoblje nije krivo da je tako, ali nema vremena za njihovu pravu obuku. Tek to će imati negativne posljedice.

Uvoz kadrova

- Znači, nema nam druge nego što prije prihvatiti realnost da nemamo adekvatnu radnu snagu u turizmu.

- Pogledajte uslužnu djelatnost u Europi. Uglavnom u hotelima i restoranima ne radi domicilna radna snaga. Nismo ni mi izuzetak.

- Znači: naša radna snaga ide u jače europske zemlje, a nama dolaze radnici iz Azije?

- Problem radne snage sad je malo jače puknuo, ali se bojim da još nije eksplodirao. Svakako moramo računati i sljedećih godina, dok god se trendovi ne promijene, na uvoz radne snage. Još se nismo suočili s pravom krizom kadrova.

- Kako to riješiti?

- Jedno rješenje je podizanje plaća našim radnicima pa da ih se tako motivira da ostanu u Hrvatskoj, no onda država mora rasteretiti poslodavce nekih poreznih obveza. Da se razumijemo, nije našim radnicima vani sve prekrasno. Ponavljam - tek smo na početku krize radne snage. Razvojem turizma trebat će je sve više. Uvozom radne snage koji će očito biti neminovan, tehnički se rješava problem nedostatka radnika. Država s time neće biti na gubitku jer se za novozaposlene, odakle god dolaze, plaćaju davanja, a oni su i novi potrošači.


- Je li moguće 50-godišnjeg radnika iz Uljanika, bravara ili tokara, prekvalificirati u turističkog radnika koji je konkurentan na tržištu rada?

- Teoretski da. Pitanje je njihove volje i želje. No, mora se znati da je posao u turizmu jako težak. Primjerice, poslovi kuhara i konobara su teški, zahtijevaju energiju i odricanje.

- No dobar kuhar u sezoni može dobiti po 15-20 tisuća kuna, dobar konobar 10-12 tisuća, možda i više.

- Oni to apsolutno zaslužuju.
- Ali to bi mogla biti dobra motivacija za prekvalifikaciju onih koji u svojim sadašnjim strukama više nemaju posla.

- Slažem se. Danas za puno poslova u turizmu čovjek i ne treba imati tko zna kakve kvalifikacije. Treba puno pomoćnih radnika, vozača, raznih drugih radnih mjesta je u turizmu. Puno stvari se može naučiti. Bitna je volja.

Prodaja doživljaja

- Koji će trendovi obilježiti turizam u 2019. godini?

- Trendovi su jasni - to je turizam doživljaja. Gosti dolaze, i to je sveto pismo turizma, zbog motiva dolaska. To nije smještaj i transport. Da li će to biti sunce, more, koncert, sportski događaj, gastronomija, kultura, svejedno je. Moderni turist više neće i nije mu dovoljno samo sunce i more. On intenzivno traži doživljaj, vrlo specifičan i prilagođen njegovim interesima. Zato je ponuda koju šaljemo turistima jako važna. Mi im kroz takvu ponudu prodajemo doživljaj. Gosti koji dolaze kod nas uglavnom ne žele biti u odvojenim hotelima, gdje imaju sve na jednom, zatvorenom mjestu. Naš gost ima sofisticiraniji pristup. On želi doživjeti lokalni život, želi biti integriran. Upravo to je naša prednost. Za razliku od nekih drugih turističkih zemalja gdje su izolirani, svi naši smještajni objekti uglavnom su inkorporirani u destinacije. Svjetski turizam će ove i sljedećih godina obilježiti velika mobilnost turista i porast avioprometa.

- Koji su projekti još važni za razvoj hrvatskog turizma?

- Mi razvijamo dva projekta u koja jako vjerujemo: Hrvatska zemlja sporta i health turizam. Uniline će svoje proizvode iz domene zdravstvenog turizma prezentirati pod brendom Health republic! Oba projekta podržavaju cjelogodišnji turizam, ali i dalje je potrebna konsolidirana ponuda. To su snažne tržišne niše na kojima intenzivno radimo.

 

Preuzeto od Glasa Istre

foto:J.K.S.

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK