On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Kakva ponuda, takva potražnja Minipizza u Splitu 90 kn, Coca-Cola na Hvaru 44 kn, a kasnije za brojke krivimo vrijeme...

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019

 

 

 

Kakva ponuda, takva potražnja

Minipizza u Splitu 90 kn, Coca-Cola na Hvaru 44 kn, a kasnije za brojke krivimo vrijeme...
Srednjom Dalmacijom upravo prolazi snažna ljetna promjena vremena, do ovih klimatskih zavrzlama tipičnija za lipanj, ali idealna da turiste potjera s plaža i nagura ih u štekatima prekrcane pjacete i kalete naših malih i velih mista.

U svibnju 4,5 % manje turista i 14,6 % manje noćenja; Cappelli: Treba se vratiti realnosti
Cijene smještaja pale četrdeset posto; u prosjeku rezervirano samo 80 posto kapaciteta
U odnosu na plažne sadržaje koji nisu evoluirali od raspona kafić – sladoled – "banana" iza glisera, u srcima tih sezonskih tvornica novca za domaći svijet, dočekat će ih, među ostalom inovativnom ponudom, i zajamčeno opojni mirisi "užegnutih" friteza, šalše skuhane iz uvoznih konzervi kupljenih u veleprodajama za sitan novac ili pizze koja jedva premašuje veličinu fast food pizzette, a na splitskim Prokurativama, kako piše Slobodna Dalmacija, košta 90 kuna.

Normalan obrok već godinama se ne može ni zamisliti ispod desetak eura po osobi, da o cijenama pića i ne govorimo, tek osluškujemo informacije koje stižu sa svih strana, a dosad najjača stiže s Hvara, gdje u jednom ugostiteljskom objektu bočicu Coca-Cole nude po 44 kune i ne sumnjamo da imaju klijentelu i za takav ljetni izdatak.


U takvom kolopletu snaga ne treba se onda čuditi vijestima koje javni mediji, strogo kontrolirani od strane vladajuće strukture u Banskim dvorima, uredno prešućuju ili ih tek stidljivo, na kapaljku, nude javnosti.

Prvenstveno riječ je o nepovoljnim statistikama u nizu sredina koje slove za perjanice dalmatinskog turizma, pri čemu je prikrivanju stvarnosti poput karika u briškuli pomoglo – (ne)vrijeme.

Svibanjski potop, pa i ovo srpanjsko rashlađenje, postat će idealna "skuža" za dežurne brojače turističkih noćenja i dolazaka kako bi opravdali pad, koji se, prije ili kasnije, morao dogoditi zbog pretvaranja gotovo svake zaboravljene šupe u "privlačan apartman na idealnoj lokaciji" i cijena koje su odletjele u nebo za sve ono što bi gostima moglo zatrebati.

Gdje su u svemu tome domaći ljudi, iznajmljivači, turistički radnici, pa i oni koji nemaju izravnog dodira s tom djelatnošću?

Oni su osuđeni na snalaženje kako bi kvalitetom mogli uvjeriti svojega klijenta da nisu dio "biznismena" koji kratkim udarom na takujine posjetitelja osiguravaju osam-devet mjeseci nešto lagodnijeg života ili na obilaženje turističkih zona u širokom luku kako bocu "obične" vode u dojučerašnjem kafiću ne bi morali platiti 25 ili 30 kuna, i to s obrazloženjem "mi smo restoran, pa ne točimo vodu iz špine u bokal".

Svima zajedno ne bi škodilo malo povratka u realnost i pristojnost, kao i one lijepe stare običaje s kojima smo nekada dočekivali goste raširenih ruku.

Niti je svatko talent za iznajmljivača niti se svaka buža ili svaki gradski stan mogu prodati na tržištu kao apartman s pogledom u mirnoj otočnoj vali.

Konkurencije nam ne nedostaje širom Mediterana, internetskim bespućima može se u trenu rezervirati smještaj u svakom kantunu zemaljske balote i priče o našoj "jedinstvenosti" ne prodaju se više bez pokrića.

A pokrića je sve manje, opstat će samo kvaliteta i korektan odnos prema gostu, jer i turisti iz istočnoeuropskih zemalja, prema kojima smo nekada gledali s podsmijehom, danas mogu platiti više nego prosječan hrvatski građanin, koji se ljeti češće kupa u znoju lica svoga nego u Jadranu.

 

foto:Pixabay

 

Jutarnji/Direkt INFO

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK