On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Zračna luka Split bila je zatvorena zbog drona koji je zaprijetio avionima iznad Kaštela i Trogira!

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019

 

 

 

 

Evo kako jedna tvrtka opisuje upravljanje dronom:

- Upravljanje ovim dronom je izrazito jednostavno za djecu i odrasle te ne zahtijeva nikakvo iskustvo ili mnogo privikavanja. Upravlja se preko aplikacije koju možete besplatno skinuti na mobitel ili daljinskim upravljačem koji dobijete uz dron.

Preko aplikacije možete upravljati letenjem i kamerama drona, a moguće je označiti osobu koju će dron automatski pratiti. Osim toga, u aplikaciji je moguće i unaprijed jednostavno „nacrtati“ put kojim će se dron kretati.

Dron ćete zatim primiti na kućnu adresu. Pakiranje sadrži dron, daljinski upravljač, bateriju, USB kabel za punjenje, 4 rezervna krilca, odvijač... - navodi ta tvrtka, koja dron prodaje za 650 kuna.

Ilegalne letjelice
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo je nadležna i za dronove, pa smo im uputili nekoliko upita, na koja je odgovorio Eduard Šoštarić.

Je li bilo situacija kada je dron ugrozio neke letjelice s posadom i je li vam to prijavljeno?

- Imali smo nekoliko situacija. Prošlo ljeto je pilot aviona prijavio let drona u okolici Splita, a ove godine smo dobili prijavu od HGSS službe u okolici Trogira.

Kontrolira li tko trgovce koji prodaju dronove?

- Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo je zadužena za osiguravanje sigurnog izvođenja letačkih operacije. Nemamo informaciju o kontrolama trgovaca i distributera sustava bespilotnih zrakoplova.

Većina dronova u Splitu nema nikakve dokumente. Tko to kontrolira?

- Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo kroz radionice radi na podizanju osviještenosti o postojanju regulatornog okvira kojim su uređene letačke operacije sustavima bespilotnih zrakoplova.

Također, zrakoplovni inspektori nenajavljenim inspekcijama rade na smanjenju broja ilegalnih operatora.

Kontrolira li tko turiste koji sa sobom nose dronove?

- Kako se Pravilnik o sustavima bespilotnih zrakoplova jednako primjenjuje na nacionalne i inozemne operatore, tako ne postoji dodatan sustav kontrole inozemnih operatora.

Treba li upravitelj drona proći nekakvu obuku?

- Pravilnikom o sustavima bespilotnih zrakoplova nije propisana obaveza obuke ili treninga. Za kategorije C1 i C2 je propisan uvjet polaganja teorijskog ispita o poznavanju primjenjivih zrakoplovnih propisa.

Rezervacija zračnog prostora
U odjelu bespilotnih sustava HGSS-a nam dalje objašnjavaju:
- Jedini ispravan način korištenja bespilotne letjelice je da se nakon kupnje letjelica i pilot registriraju u agenciji za civilno zrakoplovstvo, što je sada moguće i preko sustava e-građanina, te polože ispit o poznavanju zrakoplovnih propisa.

Sljedeći korak je registracija na AMC portalu Hrvatske kontrole zračne plovidbe, preko koje se mogu tražiti rezervacije zračnog prostora za obavljanje letačke operacije, čime se svi ostali sudionici obavještavaju da u određenom prostoru netko već obavlja letačku operaciju - objašnjavaju nam u HGSS-u, te navode da je kod spomenutog slučaja iz Trogira zatražena rezervacija zračnog prostora u CTR zoni.

Administratori HKZP-a (Hrvatska kontrola zračne plovidbe) obavijestili bi korisnika da je u tom prostoru letenje zabranjeno zbog opasnosti za ostale sudionike zračnog prostora.

HGSS kao redoviti korisnik zračnog prostora u RH usko surađuje s HKZP-om te aktivno sudjeluje u poboljšanju sustava, služi kao primjer dobre prakse i odgovornog obavljanja letačkih operacija. Uz to, uz koordinaciju s HKZP-om provodimo obuku i licenciranje svojih pilota na daljinu, navode u HGSS-u.

- Zrakoplovstvo se razvija već stotinu godina, a bespilotni sustavi su prisutni zadnjih 10-ak. Stoga i dalje kao jedan od najmasovnijih i najvažnijih načina transporta primat u zračnom prostoru imaju zrakoplovi i pravilnim provođenjem letačkih operacija u skladu s propisima i zakonima RH smanjuje se mogućnost ugroze i potencijalnih nesreća.

Ogroman obol koordinaciji svih letjelica u zračnom prostoru dala je upravo Hrvatska kontrola zračne plovidbe razvojem sustava kontrole i obuke kako bi se zadovoljili svi sigurnosni aspekti, bilo preko svojih edukacija, bilo putem razvoja jednog od najmodernijih sustava prijave letova bespilotnim letjelicama preko AMC portala i srodne mu aplikacije za mobitele - navode u HGSS-u.

 

I:SD/Direkt INFO

foto:Pixabay

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK