On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Prodaja cijelog talijanskog sela otkrivena kao čista laž, ali iza svega se krije dublji smisao

DIREKT INFORMATOR/PRESS/2019

 

 

 

 

Maleno mjesto Esino Lario oglasilo je da je sva njegova imovina spremna za prodaju - no zapravo je surađivao s tehnološkom tvrtkom kako bi zajedno podigli svijest o problemima s kojima se suočavaju sela.
Prošlog mjeseca planinsko selo u sjevernoj Italiji stavilo je svu svoju imovinu na prodaju, prenosi Guardian. Web stranica je oglašavala da se sve mora rasprodati.

Znakovi na ulici počeli su sa cijenom od 1.250 eura. Mjesto hodočašća koštalo je oko 600.000 eura, uz popust od 15 posto. Gradska vijećnica je bila nešto jeftinija - 200.000 eura. Klupe su se prodavale po 280 eura, ali uz primamljivu promociju - tri za cijenu dvije.

U oglasu na cijeloj stranici u gotovo svim talijanskim novinama, gradonačelnik Pietro Pensa, naveo je razlog masovne rasprodaje: nedostatak sredstava za borbu protiv depopulacije sela.

"Nažalost, više nemamo sredstava za borbu protiv problema većih od nas", rekao je. "Odlučio sam [...] prodati najistaknutija mjesta Esino Larioa."

Inicijativa je privukla široku nacionalnu medijsku pokrivenost i rezultate potencijalnih kupaca. Ali na dan prodaje koja je navodno trebala početi online, nešto na web stranici je bilo čudno.

Potencijalni kupci nisu mogli kupiti ništa - umjesto toga, preusmjereni su na stranicu na kojoj se od njih tražilo da dijele slike stvari i nekretnina oglašenih za prodaju - na društvenim mrežama. Prodaja je bila "lažna vijest".

Esino Lario nije se čak ni mučio - privlačio je sredstva kroz događaje i programe volontiranja, a broj od 745 stanovnika pao je samo neznatno od početka stoljeća.

 

Tajanstvenost je pojašnjena na konferenciji za novinare u Milanu kasnije tog dana. U stvari, prodaja se pokazala kao PR kampanja lokalne tehnološke tvrtke specijalizirane za širokopojasne veze za udaljena sela.

Lažni oglas kao provokacija i poruka

Tvrtka se udružila s vijećem Esino Larioa kako bi podigla svijest o depopulaciji ruralnih područja, istodobno dobivajući publicitet zbog svoje nove sheme za sela.

Massimo Castelli, nacionalni koordinator za mala sela u Nacionalnoj udruzi talijanskih lokalnih vlasti, izjavio je kako podržava bizarnu obmanu.

"Kao predstavnici, pokušavamo staviti patnju malih sela u prvi plan", kaže on. "Ali to nije problem koji mediji vole pokrivati ​​- možda pokrivaju šarene inicijative poput kuća koje se prodaju za 1 euro”.

Ruralna područja zapravo gube stanovništvo jer nema posla, škole se zatvaraju, a usluge se smanjuju.

Iako je broj stanovnika u Italiji porastao za 4 milijuna od 1990-ih, istraživanja pokazuju da su sela s manje od 5.000 stanovnika, koja čine petinu talijanskog stanovništva i upravljaju s više od polovice njezina teritorija, izgubila oko 675.000 stanovnika. Očekuje se da će se trend ubrzati tijekom sljedećeg desetljeća.

Manje lokalne vlasti postaju vješte u svojoj borbi za resurse i pozornost javnosti. Kuće za 1 euro, primjerice, postale su popularne u cijeloj zemlji. Na Siciliji, Sambuca je najnovije selo koje prodaje napuštena imanja počevši od 1 eura, dok slične sheme rade u Ollolai, Sardiniji; Casoli, u središnjoj Italiji; i Borgomezzavalle, na sjeveru.

Sambuca je uspjela namamiti potencijalne kupce iz Velike Britanije, Dubaija, Paname i Rusije.

U slučaju Esino Lario, kampanja je donijela medijsku pokrivenost bez presedana, s tim da su se nacionalne TV ekipe spuštale u selo. Tehnološka tvrtka kaže da se gradonačelnik pridružio kampanji dobrovoljno kako bi podigao svijest o tom pitanju, a da nije dobio nikakvu izravnu naknadu.

Pristup uključuje mnogo trikova koji možda nisu dio tipičnog opisa posla gradonačelnika - snimanje videozapisa, ekstravagantne inicijative i preuveličavanja koja se odnose na slabosti medija - ali Castelli, koordinator, uvjeren je da se isplati i da čini javnost svjesnijom u vezi problema sela.

I on već ima iskustva u provociranju. Ranije ove godine održao je govor u talijanskom parlamentu sa crnom trakom na rukavu, simbolizirajući žalost zbog smrti malih sela.

"Zbog te provokacije, dobio sam aplauz", kaže on. "A moj je bio jedini govor na sjednici koji je ušao u nacionalne vijesti."

 

I:Poslovni/Direkt INFO

 foto:GI

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK