GASTRO 2019

Pokrenut postupak protiv Coca-Cole Hrvatska

DIREKT INFORMATOR/POSAO/2019

 

 

 

 

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) pokrenula je po službenoj dužnosti postupak protiv tvrtke Coca-Cola HBC Hrvatska, radi utvrđivanja sklapanja zabranjenog sporazuma, odnosno zlouporabe vladajućeg položaja, u smislu odredaba Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, objavila je u utorak Agencija na svojim mrežnim stranicama.
Razlog za pokretanje postupka, kako navode iz Agencije, su ugovori koje je Coca-cola Hrvatska sklopila sa svojim kupcima, a koji sadrže odredbe koje za cilj i posljedicu imaju isključivu kupnju proizvoda Coca-Cola Hrvatska.

Agencija je u posebnom predmetu istraživanja stanja na tržištu distribucije bezalkoholnih pića u HoReCa kanalu (hoteli, restorani, kafići) na teritoriju Hrvatske izvršila uvid u ugovor o poslovnoj suradnji koje je Coca-Cola Hrvatska sklopila s jednim od ugostiteljskih objekata koje opskrbljuje.

"Tim se ugovorom kupac obvezuje da će sve svoje potrebe za voćnim sokovima, ledenim čajevima, energetskim pićima i mineralnim vodama zadovoljavati isključivo narudžbom robnih marki iz Coca-Colinog asortimana, kao i da će u stalnoj ponudi imati cjelokupan asortiman pića Coca-Cole Hrvatska, ali i svih njenih novih proizvoda u navedenoj kategoriji gaziranih pića", navode iz AZTN-a.

Agencija je utvrdila da je Coca-Cola Hrvatska i s drugim ugostiteljskim objektima sklapala ugovore kojima se kupac obvezuje u ugovorenom razdoblju u stalnoj ponudi voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, isključivo imati proizvode Coca-Cole.

"Coca-Cola Hrvatska se u većini ugostiteljskih objekata pojavljuje kao neizbježan trgovački partner, budući da je brand gaziranog pića Coca-Cola tzv. proizvod bez kojega se ne može odnosno proizvod koji se mora imati u zalihama i kojeg izabiru mnogi krajnji korisnici. Stoga, obvezivanje kupca na isključivu kupnju određenih drugih proizvoda tog poduzetnika, ukazuje na moguće dovođenje kupaca u nepovoljan položaj u odnosu na konkurente Coca-Cole Hrvatska jer od njih više ne mogu nabavljati proizvode, odnosno u odnosu na druge kupce prema kojima Coca-Cola Hrvatska ne primjenjuje takve uvjete", navode iz Agencije.

Napominju i kako navedene ugovorne odredbe također ukazuju na moguće uvjetovanje sklapanja ugovora o kupoprodaji gaziranog pića Coca-Cola, zaštitnog branda, prihvaćanjem od kupaca dodatnih obveza, koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u vezi s predmetom tih ugovora.

"Budući da je Coca-Cola Hrvatska poduzetnik koji mnogim ugostiteljskim objektima u Hrvatskoj, kada je riječ o gaziranim pićima, predstavlja neizbježnog poslovnog partnera, zahtjev da se uz kupnju gaziranih pića, kupcima nameće obveza isključive kupnje Coca-Colinih voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, predstavlja dostatne indicije za pokretanje postupka utvrđivanja zabranjenog sporazuma", ističu iz Agencije.

Uzimajući u obzir vjerojatni vladajući položaj Coca-Cole na tržištu proizvodnje i prodaje bezalkoholnih gaziranih pića, odnosno tzv. "cola pića“, odredbe o isključivoj kupnji predstavljaju dostatne indicije za pokretanje postupka utvrđivanja zlouporabe vladajućeg položaja u cilju utvrđivanja je li Coca-Cola Hrvatska tržišnu snagu koju ima na tržištu gaziranih pića, prenijela na tržište proizvodnje i prodaje voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, ističu iz AZTN-a.

Agencija pokreće postupak utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja samo protiv Coca-Cole Hrvatska, kao ugovorne strane, koja je određivala uvjete sklapanja predmetnih ugovora.

Iz AZTN-a pritom napominju kako pokretanje upravnog postupka protiv određenog poduzetnika ne znači nužno utvrđenje povrede Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, već znači da je Agencija obvezna u postupku utvrditi sve relevantne činjenice i okolnosti, odnosno konkretne dokaze koji potvrđuju indicije koje su bile razlog za pokretanje postupka.

Tek na temelju konačno utvrđenog činjeničnog stanja Agencija će u konkretnom predmetu donijeti meritornu odluku kojom se okončava postupak te će je, s izuzetkom poslovnih tajni, u cijelosti objaviti na svojim mrežnim stranicama.

 

I:Poslovni/Direkt INFO

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK