On Sir Richard Francis Burton`s Trail

Izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane je štetno, a evo i zašto.

DIREKT INFORMATOR/ZDRAVA HRANA/2019

 

 

 

 

 

 

Prehrana bogatija vlaknima koje nalazimo u mueslima, tjestenini i kruhu od cjelovitog zrna, kao i u orašastim plodovima i mahunarkama, smanjuje rizik od srčanih oboljenja i prerane smrti, pokazala je revizija naručena od Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)

Autori revizije, na koju će se referirati WHO u svojim budućim smjernicama, svoja otkrića smatraju dobrom viješću i upozoravaju da ona nisu baš u skladu s modernim dijetama koje ograničavaju unos ugljikohidrata.

Voditelj istraživanja, profesor Jim Mann s novozelandskog Sveučilišta Otago, sa svojim je timom radio i reviziju prema kojoj je WHO donio smjernice o ograničavanju unosa šećera u prehranu, što je u svijetu odjeknulo uvođenjem poreza na ovaj zdravstveno rizičan ugljikohidrat.


LOŠI UGLJIKOHIDRATI

Evo što se događa s našim tijelom kada jedemo tjesteninu

Stručnjaci upozoravaju: Zamjena ugljikohidrata sirevima i mesom može skratiti život
Šećer je loš ugljikohidrat, a lavina reakcija protiv njega izrodila je i popularne dijete koje odbacuju ili u znatnoj mjeri ograničavaju unos ugljikohidrata. Problem je u tome što su tim dijetama obuhvaćeni i dobri ugljikohidrati poput kruha od cjelovitog zrna i muesla na bazi zobi, dakle hrana bogata vlaknima za koja znanstvenici sada tvrde da može spasiti živote.


U razgovoru za britanski Guardian profesor Mann navodi kako će istraživanje bez sumnje potaknuti žustre rasprave, jer s jedne strane stoje čvrsti dokazi o korisnosti prehrane s visokim udjelom ugljikohidrata bogatih vlaknima i njezinog zaštitnog učinka na mnoge bolesti poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i raka, a s druge strane su komercijalni interesi iza kojih stoje i neki slavni kuhari, ali i profesionalni interesi nekih liječnika i znanstvenika.

Revizija je pokazala da bismo dnevno trebali jesti najmanje 25 do 29 grama vlakana, uz indikacije da je više od 30 grama i bolje, dok većina svjetske populacije konzumira manje od 20 grama dnevno. Također, analizom je utvrđeno da je među ispitanicima koji su jeli najviše vlakana smrtnost povezana sa srčanim problemima, ali i zbog drugih uzroka, manja za 15 do 30 posto u odnosu na ispitanike koji su jeli najmanje vlakana.

Od 16 do 24 posto manje slučajeva koronarne bolesti srca, moždanih udara, dijabetesa tipa 2 i raka debelog crijeva zabilježeno je kod ljudi koji jedu hranu bogatu vlaknima. Rezultati istraživanja upućuju i na 13 smrtnih slučajeva i šest slučajeva koronarne bolesti srca manje na tisuću ljudi koji jedu puno vlakana u odnosu na one koji to ne čine.

Minimalno prerađena hrana bogata vlaknima može također ljudima pomoći u skidanju viška kilograma. Znanstveni rad objavljen u medicinskom časopisu Lancet navodi kako je analiza slučajno odabranih studija koje su se bavile povećanim unosom cjelovitih žitarica pokazala tendenciju smanjenja tjelesne težine i razine kolesterola.

'Hrana od cjelovitih žitarica bogata vlaknima koja zahtijeva dosta žvakanja i dolaskom u želudac i crijeva zadržava u znatnoj mjeri svoju strukturu, povećava osjećaj sitosti i pomaže u kontroliranju tjelesne mase, a može povoljno djelovati i na razinu lipida i glukoze', kaže profesor Mann.

Mann nadalje objašnjava kako je prilično nemoguće zadovoljiti potrebe za vlaknima samo iz voća i povrća. To bi značilo da bi zbog zadovoljenja dnevno preporučenih unosa vlakana, ljudi koji se podvrgavaju dijetama s niskim udjelom ugljikohidrata trebali posezati za dodacima prehrani, ali da o dobrobitima vlakana iz dodataka prehrani o kojima njihova istraživanja govore nema dokaza.

 

 

I:T-Portal/Direkt INFO

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK