Atlas Rabac - putnička agencija

Nova valuta Isplati li se prodati svoje osobne podatke?

DIREKT INFORMATOR/POSAO/2019

 

 

 

 

 

Šaljemo mailove, kupujemo preko interneta, naručujemo hranu, odjeću, koristimo GPS, lajkamo na Facebooku. Ne sluteći ostavljamo naše podatke posvuda. U većini slučajeva naš digitalni trag “namirišu” velike kompanije poput Facebooka, Amazona, Googlea. Prikupljaju ih, provlače kroz algoritme, a onda prodaju marketinškim tvrtkama, političkim propagandistima i reklamnim agencijama koje prema tim podacima kreiraju personalizirane oglase. Prema zadnjim istraživanjima, Facebook može zaraditi i do 2000 dolara s podacima samo jednog korisnika.

No, prema kalkulatoru vrijednosti osobnih podataka Financial Timesa podaci jedne osobe i ne vrijede baš puno. Primjerice, spol, dob i lokacija vrijede tek 0,0005 dolara. Vrijednost, međutim, može porasti za 30 posto ako ste nedavno razvedeni ili čak 130 posto ako imate ozbiljnije zdravstvene probleme, glavobolje, dijabetis, povišeni krvni tlak. Uzimajući sve osobne podatke jedne osobe u obzir vrijede oni u prosjeku između 0,20 i 0,60 dolara, prema Financial Timesu.

Nedavno su se na tržištu pojavile aplikacije kao što je Datum, Wibson, Permission.io koje obećaju korisniku zaradu upravo prodajom vlastitih osobnih podataka tvrtkama za istraživanje tržišta ili obrazovnim institucijama tvrdeći da se našim osobnim podacima ionako trguje, pa zašto i vlasnik tih podataka ne bi zaradio novac.

Mobilna aplikacija koja funkcionira kao “decentralizirana tržnica”. Korisnik sam odlučuje koje će podatke staviti na prodaju i kome će podatke prodati, a zauzvrat dobiva tokene (WIB) isplaćene u korisnikov digitalni novčanik. Aplikacija će korisnika nagraditi s 10 WIB-a ako podijeli svoju lokaciju. Dijeljenje Facebook i LinkedIn računa, nagradit će se s 20 tokena, a Google podatke s čak 25. Novinar BBC-a u jednom je danu, dijeleći sve svoje podatke, uključujući i medicinske podatke, i pristajući na sve ponude za otkup, koje su uglavnom stizale sa sveučilišta, prikupio 430 tokena koje je može zamijeniti za mjesec dana besplatnog Spotifya, Visa poklon bon od 10 dolara ili besplatne Uber vožnje. Da jedan korisnik na godinu može zaraditi i do 240 dolara, tvrdi Mat Travizan, osnivač i izvršni direktor Wibsona, prema podacima koji se odnosi na SAD-a. Wibson trenutno broji više do 5500 korisnika i 10 tvrtki klijenata, a osim u SAD-u, dostupan je i u Španjolskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, a uskoro i u ostatku Europe.

Datum

Kompanija koje je nedavno počela s poslovanjem, opisuje se kao “blockchain spremište za podatke i monetizaciju”. Prema svim dostupnim iskustvima, s Datumom teško da će se netko obogatiti. Prodajom svoje lokacije, Datum korisniku daje 1 DAT. Bilo bi to oko 0,01 dolar. No, prema obećanjima Datuma, njihovih 95 tisuća korisnika u prosjeku zaradi 15 dolara mjesečno. Planiraju ponudu proširiti i na medicinske podatke. Prodajom svojih zdravstvenih informacija osiguravajućim kućama korisnik bi mogao zaraditi i do 2000 dolara godišnje, prema njihovom obećanju.

CitizenMe

Tvrtka koja daje “stvarnu vrijednost za virtualni život”. Riječ je o ispunjavanju online upita. Najčešće su to pitanja o osobnim preferencijama koje koriste političke stranke i nevladine organizacije. Prema pisanju BBC-a nakon 10 odgovorenih pitanja, CitzenMe na PayPal račun ispitanika pošalje 0,13 dolara. Čini se malo, ali valja uzeti u obzir da za ispunjavanje treba tek nekoliko sekundi. Problem je što se vrlo brzo ispune svi upitnici i više niti jedan nije dostupan.

Permission.io

"Gledaj reklame i zaradi", tako bi se mogla sumirati ideja iza Permission.io. Tvrde da su blockchain platforma koja povezuje oglašivače i ljude spremne na prodaju svojih podataka. Oglašivač u ovom slučaju korisniku plaća za svaku pregledanu reklamu umjesto da to plaća Googleu ili Facebooku. Kako objašnjavaju iz Permission-a, slično je kao kada se gledaju reklame na YouTube, za automobile, filmove, glazbene spotove, samo što YouTube neće platiti korisniku za pregledavanje.

Doc.ai

Aplikacija koja se bavi medicinskim istraživanjem od korisnika traži da podijele svoje medicinske podatke kao što su lijekovi koje koristi i mikrobiološke informacije. Iza platforme stoji umjetna inteligencija, a svi se podaci bilježe na blockchain. Plan je Doc.ai da medicinske informacije i kartoni pacijenata u bližoj budućnosti budu transparentni, a korisnik prema podijeljenim osobnim podacima može dobiti i prijedloge liječenja. Također, piše Wired, moguće je, ovisno o sezoni, prijaviti se sudjelovanje u alergijskim studijama. Tako korisnik koji je alergičan na, primjerice, pelud može u aplikaciji bilježiti svaki put kada kihne. Zauzvrat Doc.ai daje svoj token NRN.

DIREKT INFORMATOR



Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu

Izrađujemo WEB stranice!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK