Restoran i pizzeria

Loše prognoze Pad brenda iPhone: Preskup je, nije više statusni simbol

 

 

 

DIREKT INFORMATOR/POSAO/2019

 

Tim Cook, izvršni direktor Apple, selfie
Nakon što je Tim Cook, izvršni direktor Applea, u srijedu dioničarima najavio da bi prihodi tehnološkog diva i proizvođača iPhonea u posljednjim mjesecima 2018. godine mogli biti manji od očekivanih, šokirali se nisu samo dioničari, nego i Wall Street. To je prvi put u zadnjih 20 godina da takve negativne prognoze dolaze iz Applea. Prihodi u zadnjem kvartalu 2018. godine, navodi Cook u pismu dioničarima, bit će 84 milijarde dolara, pet posto manji u odnosu na procjene prije nekoliko mjeseci.

Vezane vijesti
iPhone više nije hit u Kini, a Apple je to koštalo 55 mlrd. dolara u samo nekoliko sati
Apple povukao cijeli Wall Street u crveno, industrijski rast usporava i u SAD-u?
Ta je najava snažno utjecala na cijenu dionice pa je dionica Applea pala za deset posto, no u petak ipak nadoknadila dio gubitka za četiri posto. Izgubio je Apple time više od 55 milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti u jednom danu. Brojke su još dramatičnije uzme li se u obzir to da je Apple u listopadu postao najvrjednija tvrtka u novijoj povijesti, dosegnuvši rekordnih 1,16 bilijuna dolara u tržišnoj vrijednosti. Značilo bi to da su do danas izgubili gotovo 450 milijardi dolara u tržišnoj kapitalizaciji. Više je to i od ukupne vrijednosti Facebooka, koji stoji na 383 milijarde dolara.

Krivac? Kina, kaže Cook. Na tržištu koje čini 18 posto u Appleovu poslovanju zabilježena je slabija prodaja iPhonea.

Niži prihodi
Rekli smo vam, poručili su Cooku iz japanske tvrtke Fanuc, koja za iPhone izrađuje metalna kućišta. Tvrde da već neko vrijeme upozoravaju šefa Applea na sve slabiju potražnju iPhonea u Kini. Fanuc je prijavio lanjski pad u narudžbama iz Kine od čak 40 posto. Isto tako, pad u prihodima od gotovo 30 posto u studenome prijavili su i iz Largan Precisiona, Appleova kineskog kooperanta zaduženog za izradu leća na kamerama pametnih telefona. Kako piše CNBC, slične su nedaće lani pogodile i ostale velike Appleove kooperante, uključujući Cirrus Logic, Qorvo i Lumentum.

Jasan je to indikator da već neko vrijeme na istočnom tržištu za Apple ne cvjetaju ruže. No, to nije spriječilo šefa Applea da prije dva mjeseca ustvrdi da je Appleovo poslovanje u Kini “izrazito snažno”, usprkos očitim tenzijama koje je uzrokovao trgovinski rat između Kine i SAD-a. U srijedu je Cook, ipak, okrenuo ploču te najavio slabije prihode i okrivio prodaju iPhonea u Kini i, dakako, trgovinski rat.

“Jasno je sada da je kineska ekonomija počela usporavati, a vjerujem da su trgovinski sporovi između SAD-a i Kine tu napravili dodatan pritisak”, navodi se u pismu.

Usporavanje
Istina je da se lanjski rast Kine, druge najsnažnije svjetske gospodarske sile, usporio. Stručnjaci s CNN-a ocjenjuju da će kineski gospodarski rast u 2018. godini biti najslabiji još od 1990., a dodaju i da bi žrtve kineskog usporavanja mogle biti i druge američke kompanije poput General Motorsa i Starbucksa. Danak je već platio Ford, američki proizvođač automobila, koji je u prošloj godini zabilježio pad od 43 posto u prodaji svojih automobila u Kini.

Strah od posljedica trgovinskog rata SAD-a i Kine izrazio je prošli mjesec i Bob Swan, izvršni direktor Intela, američkog proizvođača mikroprocesora koji je na kineskom tržištu ostvario više od 20 posto svojih lanjskih prihoda.

- Kina je veliko tržište za nas i pokušat ćemo se prilagoditi svim novim carinama. U 2019. godini bit će ‘čekaj i vidi’ - komentirao je Swan.

Jasniji je bio Dion Weisler, izvršni direktor Hewlett-Packarda (HP), američke tehnološke kompanije koja 63 posto svojih prihoda ostvaruje izvan SAD-a.

- I dalje procjenjujemo situaciju i potencijalni utjecaj trgovinskog rata na naše poslovanje. Opet, ne ganjamo duhove, ali ne držimo ni glavu u pijesku - komentirao je Weisler trgovinski rat.

Dioničari
Neki komentatori neće se složiti da se, u slučaju Applea barem, sva krivnja može svaliti na usporeno kinesko gospodarstvo i trgovinski rat. Wired piše da se u obzir valja uzeti i ponašanje kupaca, a to je Apple dugo zanemarivao. Adresirao je to i Cook u svojem pismu dioničarima navodeći kao jedan od razloga manje zarade i novi trend da kupci sve manje kupuju novije modele pametnih telefona. Prema novijim istraživanjima, kupci su do sada stare mobitele zamjenjivali novima svake dvije godine, u prosjeku. Lani taj se period produljio za godinu dana.

Appleova se uobičajena praksa, čini se, da novije telefone s istim funkcionalnosti kao i na starijim modelima naplati više od 1000 dolara i plasira kao statusni simbol napokon izlizala. Kupci su se, kažu, napokon opametili. Ne treba podcijeniti ni trend da se kupci, a posebno kineski, sve više okreću Huaweiju, proizvođaču pametnih telefona koji je lani preskočio Apple i pozicionirao se kao drugi brend na svijetu, odmah iza Samsunga. Nude oni iste mogućnosti, a po puno manjoj cijeni. A i prvi put nakon mnogo godina, piše Wired, poznati redovi ispred Appleovih dućana na Badnjak ove su godine izostali.

Preskup je, nije više statusni simbol, a i Huawei mu uzima kupce

- Japanska tvrtka Fanuc, koja radi za Apple, upozoravala je Upravu na pad narudžbi i uredno ga prijavila, ali su u Appleu te informacije ignorirali i, štoviše, trdili kako im je poslovanje u Kini izrazito snažno

- Narudžbe iz Kine za metalna kućišta iPhonea su lani pale za 40 posto i to je bio jasan pokazatelj koji se ignorirao

- Largan Precision, Appleov kineski kooperanta, lani je u studenom prijavio pad prihoda od 30 posto, ali ni taj podatak nije zabrinuo nikoga u Appleu

- Pad u prihodima i narudžbama pogodio je i ostale Appleove kooperante uključujući Cirrus Logic, Qorvo i Lumentum

-Tim Cook, šef Applea, svejedno je prije dva mjeseca javno govorio o snažnom poslovanju u Kini

- Kupci su prestali mijenjati mobitele svake dvije godine i sada do tri godine koristi isti smartphone

- iPhone prestaje biti statusni simbol i sve je manje kupaca koji su spremni izdvojiti 1000 dolara za novi model sa starim funkcijama. Dakle, kupci su se napokon opametili

- Kupci, a posebno kineski, sve više se okreću Huaweiju, proizvođaču pametnih telefona koji je lani preskočio Apple i pozicionirao se kao drugi brend na svijetu, odmah iza Samsunga. Nude oni iste mogućnosti, ali po osjetno manjoj cijeni.

- Prvi put nakon mnogo godina poznati redovi ispred Appleovih dućana na Badnjak ove su godine izostali.

I:Novac.hr7Direkt INFO

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK