KAKO PRODATI SVOJU FOTOGRAFIJU?

DIREKT INFORMATOR/ZANIMLJIVOSTI/2018

 

 

S globalnim porastom popularnosti samoizdavaštva (mahom u obliku blogova i e-knjiga) porasla je i potražnja za stock fotografijama, a s njom i broj sajtova koji ih nude. Osim na webu, stock fotografije koriste se i za postere, letke, omote knjiga, opremanje godišnjih izvješća tvrtki, newslettere, majice, šalice…

Namjeravate li se okušati u prodaji svojih fotografija online, nemojte smesti važnu činjenicu s uma: bit ćete jedan od milijuna koji pokušavaju isto što i vi. Očekujte kako talent neće biti dovoljan sam po sebi. Trebat ćete uložiti dosta vremena i truda dok ne ostvarite prve rezultate.

Kako znati što se traži i što dobro ide? Najlakše ćete to ustanoviti ako prelistate više stock sajtova i pogledate što se najviše preuzima. Obično su najčešće tražene generičke poslovne fotografije, kao i simboličke koje ilustriraju koncepte i emocije te razne situacije. S druge strane, tu je obično i najveća gužva, pa nije loše potražiti i kakvu dobru nišu.

Kakve god fotografije snimili, nastojte ih što kvalitetnije i raznovrsnije označiti (tagirati) ključnim riječima, kako bi se našle u što većem broju kategorija i tako lakše došle do kupaca.


Dva su glavna načina kako možete ponuditi svoje fotografije na prodaju na webu: putem vlastitog web sajta ili postojeće platforme za trgovinu online. Oba pristupa imaju dobre i loše strane.

Sam svoj gazda

Vlastita web stranica najbolja je opcija ako želite izgraditi vlastiti brend online, ali i zadržati najveći udio od prodaje. Ali, tražit će velik katalog fotografija te podosta iskustva i strpljenja.

Nekad je to bilo značajno kompliciranije, no danas praktično bilo tko može podići osnovnu web stranicu na WordPressu ili sličnoj platformi, besplatno ili uz minimalna ulaganja.


Postoje i besplatni softverski dodaci za WordPress (kao što je, recimo, Sell Media) koje možete ugraditi u svoj sajt, a koji omogućava izravnu prodaju, obavljanje transakcija, zaštitu slika lozinkom i vodenim žigom te prodaju pod različitim licenčnim modelima, uključujući i prodaju otisnutih fotografija.

Prodaja fotografija otisnutih na papiru je kompliciranija i logistički zahtjevnija te skuplja, ali bi vam mogla biti zanimljiva jer pruža mogućnost proširenja kruga potencijalnih kupaca, kao i prodaju putem servisa kao što je Etsy.


U svakom slučaju, pri samostalnoj prodaji pripazite pri određivanju cijene fotografije. Previsoka bi mogla odbiti kupce i ostaviti vas kratkih rukava. Razmislite o tome da, osim zasebno, fotografije ponudite i u tematski povezanim paketima. Neka budu raznovrsne i mnogobrojne. Dio fotografija ponudite besplatno, kako bi se glas o tome što i kako radite što dalje čuo.

Prodajete li samostalno, najveći izazov bit će privući kupce. Osim optimizacije sadržaja za tražilice te promocije i marketinga na društvenim mrežama poput Facebooka, korisno je pokrenuti vlastiti blog posvećen fotografiji. Na njemu možete dijeliti savjete, voditi dnevnik fotografiranja, pratiti novitete… Što god mislite da će čitateljima biti zanimljivo i korisno.

Postanu li vaše fotografije dovoljno popularne, možete početi i prodavati oglasni prostor na blogu. No, o tome više nekom drugom prilikom.


Svakako otvorite i korisnički račun pri Instagramu, pa ga povežite s vašim blogom. Posvetite li joj dovoljno vremena, najveća svjetska društvena mreža s fotografijama bit će odličan izlog za vaše radove, pogotovo ako ciljate na rad s poznatim brendovima. Kad skupite dovoljan broj onih koji vas prate (barem 500), Instagram također može postati izvorom prihoda putem affiliate programa.

S obzirom da ćete se baviti plaćanjem online, pobrinite se da su mjere računalne sigurnosti i zaštite privatnosti kupaca na najvišoj razini koju možete ponuditi.

Globalne digitalne platforme
Ako se ne želite baviti podizanjem i održavanjem web stranice, svoje uratke ponudite putem raznih servisa koji se time bave online. Imajte na umu kako vam mogu uzeti i do 70 posto od vrijednosti prodane fotografije. Većina naplaćuje naknadu u rasponu između 20 i 60 posto, pa obratite pažnju na to prilikom odabira servisa.

Fiksna cijena za stock fotografije varira. Na nekima je dolar po slici niske razlučivosti, od čega će vam ostati sitniš, pa pripazite. Trebat ćete, naravno, biti u mogućnosti primati uplate iz inozemstva, putem Paypala, bankovnih transfera ili čekova.

Svaki servis te vrste ima svoja pravila i smjernice, kao i načine kako možete ostvariti prihode, pa je uputno podrobno ih proučiti prije no se registrirate. Obično su strogi oko vlasničkih i autorskih prava, kao i primjerice oko toga imate li dozvolu osobe koju ste snimili za korištenje njenog ili njegovog lica.


Također, vaše fotografije morat će zadovoljiti minimalne tehničke uvjete – recimo, određeni broj piksela ili format – a na velikom broju takvih sajtova morat ćete pričekati dok ne odobre vaš zahtjev za otvaranjem korisničkog računa.

Uz to, na tim servisima ćete puno teže izgraditi vlastiti brend i prepoznatljivost jer ćete se često naći u doslovno milijunskoj masi fotografa.

Odakle krenuti?
Evo nekoliko fotografskih servisa s kojima možete početi.


Alamy

Ne samo što nudi 60 milijuna fotografija i video zapisa, već je među onima koji fotografima uzimaju 50 posto od svake prodane fotografije, a i ne inzistiraju na ekskluzivnosti (što znači kako fotografije možete nuditi i drugdje).


Shutterstock

Ova je platforma od osnivanja fotografima isplatila više od 350 milijuna dolara. Kad postavite fotografiju na prodaju zadržavate autorska prava, a dobit ćete do 30 posto prodajne cijene fotografije, ovisno o veličini.


iStock Photo

iStock Photo je odličan za početnike zbog foruma i članaka koji će vam pomoći pri prvim koracima u prodaji fotografija online. Standardna isplata kreće od 15 posto po preuzimanju, što može narasti do 45 posto ako vaše fotke postanu zbilja popularne. Ako ste voljni svoje uratke nuditi samo kod njih, isplate će biti između 22 i 45 posto.


PhotoShelter

Dobar alat ako želite prodavati fotografije putem vlastitog web sajta. Uključuje prostor za pohranu fotografija u računalnom oblaku, integraciju s društvenim medijima, optimizaciju za tražilice… Zadržavate punu kontrolu nad prikazom fotografija, a tu je i mogućnost stjecanja većeg udjela od prodaje.


Fotolia

Desetogodišnji Adobeov site s više od 45 milijuna fotografija opslužuje više od četiri milijuna kupaca i nudi između 20 i 46 posto od svake prodane fotografije. Novac sjeda na vaš račun odmah po uplati. Odnedavno je integriran s Photoshopom, Illustratorom, InDesignom i drugim Adobeovim softverom, iz kojih je moguće izravno kupiti i vaše fotografije.


123RF

Ovaj site već raspolaže katalogom s više od 45 milijuna fotografija. Plaćaju između 30 i 60 posto po prodanoj fotografiji, ovisno o stupnju vašeg sudjelovanja. Što više fotografija postavite, to je iznos veći.


Dreamstime

Za ulazak u Dreamstime morat ćete ishoditi odobrenje. Plaćaju 25-50 posto po prodanoj fotografiji, što može narasti na 60 posto pristanete li na potpisivanje ekskluzivnog ugovora. Cijena fotografije ovisi o broju preuzimanja.

Mobilne aplikacije
Možete isprobati i neku od ovih aplikacija za mobilne uređaje. Mi smo ih isprobali s operacijskim sustavom Android, ali svi odreda dostupni su i za iPhone/iPad.

 


FOAP

Vjerojatno jedna od najpoznatijih platformi za amaterske i profesionalne fotografe; nudi veliki broj kataloga, što je dobro za kupce a malo manje dobro za fotografe jer je konkurencija velika.

Svaka fotka obično košta deset dolara, od čega ćete vi na račun dobiti pet.

Kako je riječ o velikoj platformi s velikim brojem korisnika, moguće je naći i bolje plaćene poslove za poznate brendove.

Besplatna je, ne traži članarinu.

 

I:Digitalno.hr/Direkt informator/foto:Jani

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK