Ugljikohidrati su ključni za gubitak viška kilograma? Razbijen je mit o omiljenim namirnicama

DIREKT INFORMATOR/ZDRAVLJE/2018

 

 

Ugljikohidrati. Ta riječ često je korištena u negativnom kontekstu, jer eto, čuli smo kako su oni loši, zbog njih ne možemo skinuti onih tvrdoglavih 5 kilograma ili još gore, radi njih smo dobili još dodatno toliko na težini. S druge strane, tjestenina na sve moguće načine dio je naše svakodnevne prehrane. Neki tvrde da je zdrava, neki da je dežurni krivac za lošu prehranu... no ne misle na tjesteninu, nego na ugljikohidrate. Ipak, nameće se pitanje jesu li oni zaista toliko loši ili ne razumijemo njihovu ulogu?

Što je zapravo istina? Zašto su ugljikohidrati toliko loši i broj jedan neprijatelj? Bacili smo se na posao i detaljno proučili svakojaka znanstvena istraživanja kako bismo potvrdili ili odbacili najčešće zablude. Dijetalna vlakna koja možete pronaći u cjelovitim žitaricama, voću i povrću (inače, sve su to ugljikohidrati) nužni su za zdravu probavu, dobar rad srca i sveopće zdravlje organizma. Konzumacijom ugljikohidrata naše tijelo proizvodi glukozu, vrstu šećera koja je jedan od esencijalnih izvora proizvodnje energije u tijelu. Što se tiče ugljikohidrata, dijelimo ih na jednostavne i kompleksne, a bez komplikacija i prevelikih objašnjavanja; oni su nam potrebni kako bismo uopće imali energiju ustati se ujutro.

'Višak kilograma' pojam je od kojeg se diže kosa na glavi svakoj trećoj osobi modernog Zapada. Ipak, kad je u pitanju direktna veza ugljikohidrata i tjelesne težine, mit kako se debljamo zbog ugljikohidrata je u potpunosti iskrivljen. Naime, postoje brojne teorije kako nam upravo ugljikohidrati pomažu izgubiti na težini, ali treba biti oprezan. Ugljikohidrati sadrže vlakna koja nam daju energiju i drže nas sitima duže nego ijedna druga namirnica te tijelu istovremeno daju energiju. Upravo ta energija nam je potrebna kako bismo se bavili tjelovježbom, a s tim održavali zdravu težinu. Naravno, brži gubitak kilograma u prosječnim 'blic' dijetama s malo ugljikohidrata naizgled će ostvariti odlične rezultate, no zapravo tijelo gubi vodu iz organizma i dolazi do placebo efekta. Stoga ako smanjimo unos ugljikohidrata, moramo povećati unos proteina i masti (dobrih i loših,a to je sve zajedno poznato pod pojačanim unosom kalorija) što u konačnici rezultira - debljanjem.
Gluten u ugljikohidratima
Gluten je povezan s kruhom, tjesteninom i ostalim žitaricama, no ne mora nužno značiti kako su si ova dva termina jednaka. Prema Celiac Disease Foundation gluten se može pronaći u mnogim proizvodima od žitarica i u brašnu, ali također u umacima i delikatesnim proizvodima. S druge strane, ne nalazi se gluten u svim ugljikohidratima. Popularne 'super food' namirnice kvinoja i smeđa riža su primjeri ugljikohidrata bez glutena. Još jedan veliki mit jest da su ugljikohidrati nepoželjan dio menija prije tjelovježbe. Baš suprotno, one zdrave namirnice pospješit će svako vježbanje, tijelo će imati više energije i zdravije će funkcionirati. Svaki sportaš reći će kako mu je dnevni meni nezamisliv bez ugljikohidrata, a sve se na kraju svodi na količinu i izbor. Primjerice, dokazano je da ako konzumirate 70-80 grama tjestenine od žitarica sa sirom dva sata prije tjelovježbe, vaše tijelo imat će više energije.

 

Još jedan mit u koji ne treba vjerovati jest da su proteini bitniji od ugljikohidrata. Proteini su, baš poput ugljikohidrata, od esencijalne važnosti za zdravo funkcioniranje organizma i nemoguće je izbaciti ijedno. Prema nekim istraživanjima, ako je prehrana utemeljena na konzumaciji ugljikohidrata, a proteini su sporedni, vrlo vjerojatno će organizam potaknuti brži i kvalitetniji rad metabolizma. Stoga, ako konzumiramo proteine i ugljikohidrate na zdrav način, doći će do brže razgradnje šećera, izgradnje mišićnog tkiva i gubitka masnih naslaga. Još jedan mit koji je potrebno zaboraviti jest da ugljikohidrate ne bismo smjeli konzumirati svakoga dana. Zapravo, stvar je potpuna drugačija jer, prema riječima stručnjaka, oni se mogu konzumirati svaki dan, za doručak i ručak i večeru. Primjerice, mediteranska prehrana poznata je po velikoj količini ugljikohidrata, a opet je jedna od najzdravijih u svijetu. Ponovno, bitno je pametno izabrati koje ugljikohidrate konzumirati te u kojoj količini. Izbacite procesuiranu hranu s dnevnog menija, slatkiše zamijenite voćem, smanjite uobičajenu porciju tjestenine i ne zaboravite se prošetati svaki dan. Osim što ćete psihički biti zadovoljniji i puni energije, vaša vaga će pokazati zamjetne rezultate.

Foto: Instagram, Unsplash/Direkt Informator/Fashion.hr

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK