DALI LAJKATI i koliko?

Unutarnje linkanje za bolju SEO optimizaciju: kako povezati stranice da bi se svidjeli Googleu
24. travanj 2017. Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 10 min

Unutarnje linkanje, povezivanje stranica ili ti ga internal linking. Što je sada to? Trebate li uopće biti upoznati s ovim pojmovima ili je ovo područje rezervirano za kompjuterske geekove.

Da odmah razjasnimo stvari:

Bilo da putem web stranice nudite usluge, nudite smještaj, pišete blogove, prodajete aplikacije, softvere ili vodite web shop, unutarnje poveznice su od velike važnosti za bilo koga tko je online prisutan, a razlog je vrlo jednostavan.

Bez pametnog i strukturnog povezivanja stranica kao da ste izgradili deseterokatnicu sa stepenicama do petog kata. Iako vidite da postoji više razina, ipak ne možete nikako doći do njih jer ostatak katova nisu međusobno povezani. A gdje je tu logika? (osim ako niste neki konceptualni umjetnik laugh)

 

Unutarnjim linkanjem povezujete više stranica i olakšavate korisnicima da dođu do više informacija

Što je to unutarnje linkanje web stranica?
Ako se pitate imate li i vi unutarnje linkove, odgovor je da! Svaki web shop ili stranica s više od jedne stranice sadrži unutarnje linkove.

Unutarnje linkanje (kako smo ga slobodno preveli s engleskog - internal linking) zapravo znači povezivanje više stranica unutar cijelog web shopa ili web stranice, tj. iste domene (jedan web shop ili web stranica će se sastojati od stranica kao što su stranica o nama, kontakt, blog, katalog proizvoda i slično).

Heh, zvuči malo komplicirano? Evo da detaljnije razjasnimo stvari.

Recimo da pišemo blog o društvenim igrama. Kada spomenemo društvene igre, taj dio teksta možemo iskoristiti za postavljanje linka (poveznice) na cijeli katalog proizvoda društvenih igra.

 

Primjer unutarnjeg povezivanja sadržaja na Lafaboo blogu
Primjer povezivanja Lafaboo bloga s online ponudom društvenih igra

Isto tako, sama početna stranica sadrži mnoštvo unutarnjih linkova. Pogledajte primjer primarnog i sekundarnog izbornika web shopa modeline.hr.

Primarni i sekundarni izbornici s linkovima

Sekundarni izbornik sadrži poveznice na stranicu bloga, popis dućana, česta pitanja i kontakt, dok primarni izbornik sadrži poveznice na katalog proizvoda podijeljen na glavne kategorije:

žene,
muškarci,
djeca,
outlet i
brandovi.
Glavne kategorije proizvoda imaju i svoje potkategorije (cipele, tenisice, balerinke... ) koje su također unutarnji linkovi.

Budući da se početna stranica Modeline.hr sastoji od nekoliko sekcija, te sekcije također sadrže unutarnje linkove.

Na primjer:

poveznice na proizvode prema brendu,
poveznice na glavne kategorije proizvoda,
poveznice na pojedinačne proizvode,
poveznicu na blog,
...
Koliko će unutarnja povezivanja biti učinkovita to ovisi o samom dizajnu stranice i logičnoj strukturi web sadržaja.

Tako će većina web shopova ili web stranica imati početnu strukturu kao Modeline - centralnu stranicu, tj. početnu stranicu s primarnim i sekundarnim izbornikom razgranatim u više međusobno povezanih kategorija i potkategorija. U biti je cilj napraviti mrežu koja će povezati sav sadržaj.

Razgranatost jedne web stranice

Prilično jednostavno zar ne?

Zašto je interno linkanje važno za svako online poslovanje?
Dobro… početna stranica sadrži unutarnje linkove koji vode na kategorije proizvoda, blog, stranicu o nama, česta pitanja, kontakt… I što se sada tu ima više za napraviti? Svatko može doći do bilo kojeg proizvoda i naručiti ga preko web shopa.

Iako se čini kao da je glatki i brzi online shopping najvažniji razlog unutarnjeg povezivanja, ima još mnogo bitnijih razloga. A jedan od njih je - bolja SEO optimizacija.

Ako postoji stranica unutar vaše domene do koje vam je ekstra stalo, tj. smatrate je bitnom, razmislite kako možete objasniti tu vrijednost Googleu. Najlakši način je upravo unutarnjim povezivanjem online sadržaja.

Naime, tražilice vrednuju online sadržaj tako da gledaju koliko linkova unutar iste domene vodi na određenu stranicu i kako su ti linkovi povezani s njom. Ako većina stranica sadrži link, tj. poveznicu na početnu stranicu ili blog, Google će znati da vam je taj sadržaj od velike važnosti.

S druge strane, ako vam je blog jedan od bitnijih sadržaja, a do njega vodi samo jedan ili dva linka, već ste tražilicama poslali snažan signal da blog nije toliko bitan. No ako se ta jedna poveznica na blog nalazi u glavnoj navigaciji, Google će blog tretirati kao jednu od važnijih stranica.

O broju linkova ovisi važnost stranice

Već sad otprilike možete vidjeti koliko u funkcionalnom povezivanju ima mnogo kvaka i situacija “A što ako”.

Osim što povezivanjem stranica govorimo Googleu koji nam je sadržaj bitan, ovom tehnikom također olakšavamo Googlebotima indeksiranje stranica. Oni trebaju imati pristup cijeloj strukturi web domene kako bi pronašli sav sadržaj na njoj. Ako stvorite novu stranicu i ne povežete je s postojećim sadržajem, ta stranica za online korisnika ni Googlebote ne postoji (sjetite se primjera deseterokatnice od početka bloga).

Unutarnje povezivanje stranica olakšava Googleu indeksiranje domene

 

Evo još nekoliko razloga zašto je unutarnje linkanje važno:

pomaže u navigaciji kroz web stranicu,
određuje arhitekturu i hijerarhiju web stranice,
signalizira autoritet određenih stranica,
omogućuje online posjetiteljima pristup detaljnijim informacijama.
Kako unutarnjim linkanjem povećati online promet i poboljšati rang na Google tražilici?
1. Non-stop stvarajte novi online sadržaj
Da bi stvorili mnogo unutarnjih linkova, trebate imati i mnogo “unutarnjih” stranica. Zato je prvi korak prema uspješnom stvaranju linkova imati ubojitu marketinšku strategiju content marketinga jer bez sadržaja nema ni linkova.

Neki SEO stručnjaci predlažu izuzetno složenu raspodjelu online sadržaja i matematički uravnoteženu formulu za najbolji broj linkova s obzirom na razinu na kojoj se pojedina stranica nalazi, no mi smo mišljenja da unutarnja povezanost ne zahtijeva proračunske tablice i dijagrame složenih trigonometrijskih formula.

Za nas je stvar vrlo jednostavna: konstantno stvarajte zanimljiv i koristan online sadržaj i povezujte ga s vama najbitnijim stranicama, ali tako da poveznice imaju smisla za online čitatelja i za Google.

I sad recite da su blogovi bez veze indecision.

2. Anchor tekst (tekst sidra) je jako bitan
U pravilu, linkovi koji se nalaze u tekstu su učinkovitiji od onih koji stoje sami za sebe (npr. www.mojawebadresa.hr/blog/procitajte-ovdje-1/)

Tekst na kojeg se stavlja link zove se anchor tekst (sidro) i to je zapravo skupina riječi koja klikom vodi na drugi sadržaj, tj. na drugu stranicu.

Budući da anchor tekst ima ulogu da korisniku i tražilicama u par riječi objasni što se nalazi na odredišnoj stranici, bilo bi pametno da tekst i ima veze s linkanom stranicom. Zapravo, jedina stvar na koju trebate paziti tijekom linkanja je da se URL adresa i sadržaj linkane stranice podudaraju s linkanim tekstom.

Na primjer, u jednom od Lafaboo blogova zalinkali smo tekst “Plišane igračke” koji vodi na drugi članak “Iznenađujuća povijest plišanih igračaka” i tekst "lutkice" s katalogom proizvoda Lutke i lutkice.

Anchor tekst mora biti u skladu s odredišnom stranicom

U ovom primjeru sve se podudara s ključnom riječi plišane igračke i lutkice. Ako ćete linkati bez logike, Google bi vas mogao kazniti jer će takvo linkanje smatrati spamom.

Krivo linkanje će rezultirati kaznom od strane Googlea

Izbjegavajte linkanje riječi kao što su “ovdje”, “link” ili ”saznajte više” jer te riječi ništa ne govore Googleu, a niti korisniku. Isto tako, koristite prirodne rečenice i povežite dio teksta koji odgovara vašim potrebama. Evo jednog primjera pametnog linkanja:

Ivica se nedavno odlučio zdravo hraniti i proučava zdravu hranu. U web shopu, između ostalog, naiđe na divlju rižu. U samom opisu proizvoda pokušava shvatiti po čemu je divlja riža posebna i što da do vraga radi s njom. Vidi da je u opisu proizvoda zalinkan tekst “divlja riža” i odluči ga kliknuti.

I kad evo - pred njim cijeli članak s objašnjenjem od A do Ž što je to divlja riža s par preporučenih recepata. Ovim unutarnjim linkom povezali ste proizvod s korisnim sadržajem za posjetitelje, a isto tako ste sadržaj bloga povezali s proizvodom oko kojeg se vrti cijeli članak.

3. Linkajte duboko u stranice
Što linkovi vode dublje u stranicu to bolje. Postoje dvije vrste linka koje bi trebali izbjegavati u sadržaju:

Početna stranica. Većina web shopova i web stranica ima previše linkova koji vode na početnu stranicu, pa se radije usredotočite na jačanje online ranga dublje zakopanih stranica. Početna stranica je sama po sebi već dovoljno jaka, a pojedini proizvodi i ostali online sadržaj kao da se igra skrivača s Googleom. Na žalost, toliko dobro igraju ovu igru da uvijek izlaze kao pobjednici.

Kontakt stranica. Povezivanje sadržaja s kontakt stranicom je česta pogreška mnogih koji započinju s content marketingom. Na kraju svake stranice stavit će CTA gumb (glavni gumb koji poziva na akciju) u stilu: "Kontaktirajte nas", "Nazovite nas", "Saznajte više o našim uslugama". Preporučujemo da ne povezujete stranicu za kontakt osim ako nije apsolutno neophodno. Općenito je pravilo da izbjegavate poveznice na stranice koje se već ovako i onako nalaze na višoj razini unutar same domene, tj. na stranice koje u primarnom ili sekundarnom izborniku već imaju svoju poveznicu.
U content marketinškoj strategiji, najbolji unutarnji linkovi su oni koji povezuju sadržaj duboko zakopan u samoj strukturi jedne web domene.

4. Pojačajte vrijednost zapostavljenih stranica: na popularnim stranicama stvorite linkove koji vode prema njima
Neki stručnjaci vjeruju da je linkanje s popularne stranice na onu zapostavljenu sjajan način dijeljenja autoriteta i poboljšanja važnosti one zapostavljene. Na primjer, link sa stranice sa 100 otvaranja dnevno na stranicu koja ima nekoliko otvaranja unutar mjesec dana može povećati izloženost te stranice.

LInkanje s popularne stranice na zapostavljenu može povećati izloženost zapostavljene web stranice

Ova strategija pozitivno djeluje i na online korisnike i na tražilice. Sada će onih 100 online posjetitelja moći posjetiti stranicu za koju nisu niti znali da postoji. To znači da će zapostavljena stranica imati veći online promet kojeg će Google odmah zabilježiti i povećati vrijednost stranice.

Ovo je iznimno dobra taktika ako imate sadržaj koji je duboko zakopan unutar vaše web lokacije jer ćete takvim povezivanjem potaknuti Googlebote da indeksiraju i slabije stranice.

5. S početne stranice linkajte na najvažniji online sadržaj
Povezivanje početne stranice s najvažnijim sadržajem korisno je i za posjetitelje i za SEO optimizaciju. Budući da početna stranica ima i najviše online prometa, ti će online korisnici imati brzi i olakšani pristup do najbitnijeg sadržaja.

Da bi otkrili koje su stranice (osim početne) najpopularnije među online posjetiteljima, zavirite u Google Analyticse. Stranice koje imaju najviše posjeta i najdulje prosječno vrijeme čitanja najbolji su izbor za ovaj način povezivanja.

6. Ne pretjerujte s linkanjem
Svaki put kad na jednoj stranici stvorite poveznicu na druge sadržaje, toj stranici uzimate jedan mali dio autoriteta i dajete ga povezanom sadržaju.

Jednostavnije rečeno, stranica A će s tri linka u Googleovim očima imati veći autoritet i važnost nego da svoj autoritet dijeli s 20 stranica.

Ne pretjerujte s linkovima

Iz vizualnog gledišta, previše linkova također može odbiti i online posjetitelje. Većina posjetitelja traži kvalitetan sadržaj, a stranica ispunjena linkovima ne daje takav dojam.

7. Strategija povećanja autoriteta određene stranice
Kad je upitanju relevantnost pretraživanja, neki stručnjaci koriste poveznice s mnogo manjih stranica kako bi ojačali autoritet jedne određene stranice.

 

Ne samo da ova strategija stvara logičan put za posjetitelje, već stvara i nešto što Googleboti mogu i pretražiti. Dakle, želite li dati jednoj stranici što je više autoriteta moguće, započnite s pisanjem novih online sadržaja koji su relevantni za tu jednu stranicu. Kada ove nove sadržaje povežete s tom jednom stranicom, njezin autoritet će se odmah povećati.

Točno to smo i mi napravili za modeline.hr koji je želio promovirati novu liniju Nike tenisica. Za početak smo morali započeti s poboljšanjem ranga za ključnu riječ "Nike tenisice" što nije mala stvar. Oko Nike tenisica vodi se velika online konkurencija pa će bilo tko na Googleu teško konkurirati ostalim web shopovima s obućom. Što nam je za početak bilo činiti?

Pa napisati blog o novoj liniji Nike tenisica (stvoriti novi sadržaj) i povezati tekst s kolekcijom Najkica. Umjesto da na Googleu Nike tenisice konkuriraju same za sebe, one sada rade zajedno kao velika mašina.

Primjer bloga za povećanje autorite

Zapravo smo Googleu dali jasan signal da su sve povezane stranice relevantne za korisnika kada u tražilicu upisuje "Nike tenisice".

I to je samo za početak. Još ima mnogo posla oko strateškog povezivanja i cijele SEO optimizacije, no željeli smo vam dati realan primjer kako se to inače radi. Barem u početnoj fazi.

Savjetujemo da tijekom izrade web shopa ili web stranice već unaprijed napravite njegovu detaljnu strukturu i organirate je hijerarhijski. Ako ste na samom početku izrade web shopa dobro pripremljeni, olakšat ćete posao web dizajnerima i programerima što znači da će sav posao i prije biti gotov.

I:Marker/Direkt informator 2018/

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK