UVOD U OBLIKOVANJE TIJELA ZA ŽENE

 


SPORT I VJEŽBANJE


Ksenija Tićak/Direkt Informator SPORT
 

Pod “oblikovanjem tijela” u članku podrazumijevamo preoblikovanje tijela korištenjem utega. Korište­njem utega mišići jačaju i dobivaju drukčiji oblik. S jedne strane, vježbanje utezima izvrstan je način za stjecanje kondicije, dok s druge strane poboljšava držanje i osjećaj zdravlja te podiže samopouzdanje.

ŠTO JE OBLIKOVANJE TIJELA?

Najveća prednost vježbanja utezima jest sljedeća: vježbati može svatko, bez obzira na kondiciju, dob ili mogućnosti. Štoviše, rezultati su zamjetni nakon relativno kratkog vremenskog razdoblja. Vježbanje utezima može se primjenjivati iz različitih razloga. Primjerice, kako bi se stekla veća snaga, kako bi se pomoglo ljudima koji su pretrpjeli ozbiljne ozljede ili kako bi se ojačali oni dijelovi tijela koji su slabi ili skloni ozljedama kao što su npr. koljena ili donji dio kralježnice.

Dizanje utega i bodybuilding se u medijima obično opisuju kao isključivo muški sportovi. Unatoč tome, žene danas otkrivaju mnogobrojne prednosti vježbanja pomoću utega. Sve je veći broj žena danas u teretanama, no i dalje postoje brojne zablude vezane uz ovaj sport. Jedna od uvriježenih zabluda jest i ta da će zbog bavljenja bodybuildingom žene djelovati manje ženstveno.

ŽENSTVENOST I SENZUALNOST

Bodybuilding povećava snagu i mišićni tonus, a smanjuje masne naslage. Gotovo je nemoguće pri umjerenom, rekreativnom (ne natjecateljskom) vježbanju postići preveliku mišićnu masu. Potrebno je barem pet godina vježbanja – dva puta dnevno prema natjecateljskom programu – da bi se izgledalo kao na bodybuilding natjecanju.

Bodybuilding, primjenom programa (koje ćemo navesti u sljedećim člancima), unapređuje vaš mišićni tonus i vašu formu te naglašava vašu ženstvenost, a o izgledu “kao muškarac”, pretjeranom povećanju mišića, “nemogućnosti prolaska kroz vrata” nema niti spomena. Žena nikada ne može razviti mišiće veće od muškaraca. Oni imaju hormon testosteron. Taj hormon postoji i u ženskom organizmu, ali u daleko manjoj količini. Većina žena ima manje mišiće zato što u njihovom organizmu postoji ženski hormon estrogen.

Muškarci također imaju veću količinu mišićne mase u odnosu na žene, dok žene u odnosu na muškarce imaju veću količinu tjelesne masnoće. Dakle, “nabildana” figura (poput muškaraca) ženama je gotovo nedostižna, bez obzira na to koliko vježbale.

BODYBUILDING ZA ŽENE

Seksi žena je ona koja ima takvo tijelo da plijeni poglede u pozitivnom smislu. Obično su tzv. seksi žene karizmatične i imaju svojstven imidž. Mnoge manekenke kojima se pridaje takav epitet troše sate i sate da bi tako izgledale. Svi ćete se složiti da je u našoj kulturi privlačnija i oku draža mršavija od predebele žene.

Lijepo oblikovano tijelo podrazumijeva pravilno raspoređene obline. Također, podrazumijeva i određeno držanje tijela. Bodybuilding je, s obzirom na to da smanjuje masne naslage, a povećava mišićni tonus (imputirajući na taj način lijepu formu u prirodne obline), idealan način da žene razviju svoje samopouzdanje, a time i senzualnost. Ne trebate se natjecateljski baviti bodybuildingom, samo trenirajte primjenjujući različite programe da biste povećali mišićni tonus, oblikovali svoje tijelo te svome životu dali novu, pozitivnu energiju.

Zajedno s vašim novim izgledom doći će i samopouzdanje. Uskoro će mnogi primijetiti vašu novu formu, dobivat ćete komplimente, okretat će se za vama i vaš posao u teretani će biti nagrađen. Nećete biti jedina koja je uspjela preoblikovati svoje tijelo bodybuildingom. Mnoge su to uspjele! Tako su napokon pobrale plodove zdravlja, sreće, dobre kondicije i zadovoljstva sobom i svojim životom.

U mnogim ćete modnim časopisima vidjeti bezbroj lijepih, dobro građenih žena. Svjetski poznate manekenke, glumice i pjevačice, koje su često praćene okom fotografskog aparata (sjetimo se samo Farrah Fawcet, Raquel Welch, Victorije Principal, Demi Moore, Cindy Crawford, Madonne, Pamele Anderson i mnogih drugih) mnogo vremena provode u teretani oblikujući na taj način svoje tijelo. Idealna kombinacija zdravlja, ljepote i dobre forme postiže se upravo bodybuildingom. Na taj način jačate i povećavate mišićni tonus, poboljšavate formu od glave do pete te postajete sretniji i samopouzdaniji na svim životnim poljima. Bodybuilding stvara više promjena i metamorfoza nego bilo koja plastična operacija ili dijeta!

ZAŠTO BAŠ BODYBUILDING?

Aerobne vježbe (vježbe koje kontinuirano traju duže vremensko razdoblje kao npr. trčanje, vožnja bicikla, preskakivanje konopca, steperi, sliceoviaerobic i sl.) i dijeta nisu dovoljni da biste preoblikovali svoje tijelo. Aerobne vježbe su izuzetno dobar način trošenja kalorija, no s vremenom se redovitom primjenom tih vježbi troši sve manje kalorija. To se događa zato što se tijelo postupno privikava na vježbe aerobnog tipa koje se primjenjuju tijekom sati vježbanja. Da bi se to izbjeglo, potrebno je mijenjati ili vrstu vježbi ili njihov intenzitet. Npr. kod aerobica je teško zamijetiti rezultate nakon kratkog vremenskog razdoblja, no ne smije se podcijeniti poboljšanje općeg stanja organizma i dugoročna dobrobit.

Dijeta jest jedan od načina na koji se mogu izgubiti kilogrami, a rezultati se obično mogu vidjeti na vagi vrlo brzo. Vrlo često se višak kilograma brzo “topi”, no s vremenom postaje sve teže izgubiti dodatne kilograme. Čini se kako se nikada nećete riješiti viška kilograma, bez obzira na to koliko pokušavali. Dijeta je dvosjekli mač: možete u kratkom roku izgubiti kilograme, ali je vrlo vjerojatno da ćete ih nakupiti još više za duže vremensko razdoblje.

Osim toga, dijeta je vrlo loš način kontrole tjelesne konstitucije. Pokušajte si predočiti gladovanje! Ono je destruktivno, guši, uništava zadovoljstvo, a uostalom, nitko se od nas s lakoćom ne odriče hrane u kojoj uživa. Dijeta također može prerasti u opsesiju i naviku koja može dovesti do ozbiljnih poremećaja u organizmu kao što su anoreksija ili bulimija. Nadalje, dijeta ne oblikuje niti potiče rast mišićne mase, a upravo rast mišićne mase uzrokuje ubrzavanje metabolizma, to jest sposobnost organizma da sagorijeva masti.

METABOLIZAM

Današnje društvo stalno ističe i forsira vitkost. Mnoge žene imaju prirodno spori metabolizam i teže kosti, pa im to otežava ostvariti i zadržati vitkost. Generalno gledajući, izuzevši manji dio, žene imaju sporiji metabolizam i manje mišiće od muškaraca. To znači da se masnoća koju pojedemo prije taloži, negoli izgori u obliku energije. Povećani mišićni tonus zahtijeva i veći unos kalorija. Bodybuilding povećava mišićni tonus, a mišići izgaraju kalorije, ne masno tkivo. Upravo zato bodybuilding kontrolira vašu tjelesnu težinu.

BODYBUILDING I SENZUALNOST ŽENE

U modernom društvu žena teži da bude zdravija, ljepša, seksi, zavodljiva, samopouzdana. Ljepotu je teško definirati. Je li ljepota lijepo lice, zanosan osmjeh ili zavodljive oči? Može li ljepotu definirati zlatna kosa Cybill Shepherd ili lijep osmjeh Lory Anderson? Nepobitna je činjenica da je ljepota prethodno navedenih žena neosporna, no to ne priječi milijune ostalih žena diljem svijeta da postanu privlačnije i ljepše nego što već jesu. Dakle, što je ženi činiti?

Uvod u oblikovanje tijela za žene

KAKO TIJELO REAGIRA NA VJEŽBANJE?

Vježbanje, u ovom slučaju bodybuilding, može za vas učiniti sve što želite po pitanju oblikovanja tijela. Poboljšava vašu formu, povećava mišićni tonus, pravilno raspoređuje obline, smanjuje masne naslage, povećava snagu i poboljšava zdravlje. Nemojte se začuditi kad nakon kratkog vremena od početka vježbanja dobijete kilogram do dva. Zapamtite da zrcalo daleko realnije od kućne vage, što se masnih naslaga i općenito vašeg napretka tiče. Mišići su teži od masti, pa stoga, ako izgubite nešto masti, svejedno skala na vašoj vagi može pokazivati povećanje težine. Zato se nemojte opterećivati brojevima. Nakon godinu dana vježbanja možete primijetiti da je vaša tjelesna težina ista kao što je bila na početku vježbanja. Također, možete primijetiti da više ne povećavate broj kilograma na spravama kao na početku. To je zato što je daleko teže povećati mišićnu masu nego smanjiti masne naslage. Većina žena koje se dugo godina bave bodybuildingom nikada ne mogu postići povećanje “čistih” mišića više od 5 kilograma. To nije tako lako!

PRETVARAJU LI SE MIŠIĆI U SALO I OBRNUTO?

Kao što alkemičari prije dosta godina nisu uspjeli pretvoriti željezo u zlato, tako se niti mišićno tkivo ne može pretvoriti u masno tkivo i obrnuto. Kada trkač na duge pruge prestane aktivno trenirati, frekvencija srca u mirovanju vraća se na onu prije treniranja. Krvni tlak može malo porasti i ono što se postiglo treningom polako nestaje. Nestaje i mišićni tonus, ali to ne znači da to mjesto automatski zauzima masno tkivo, osim ako nastavi jesti onu količinu hrane kao za vrijeme treniranja. Dakle, zašto većina ljudi misli da će se prestankom vježbanja mišići pretvoriti u salo? Zato jer ne znaju činjenice! Kad mišići atrofiraju (postanu manji) uslijed nevježbanja, a još se konzumiraju iste količine hrane kao prije, masno tkivo može prekriti mišić. Da biste to spriječili, prilikom prestanka vježbanja jednostavno smanjite unos kalorija. Da biste spriječili taloženje masnih naslaga – jedite manje masnoća! Dakle, mišići se nikada ne “pretvaraju” u salo, samo se smanjuju kad ih prestanete trenirati.

JE LI MOGUĆE IZGUBITI KILOGRAME DIŽUĆI UTEGE?

Jednostavan odgovor glasi: da. No, moramo prestati vjerovati da ćemo smanjiti količinu postojeće masnoće u organizmu ako u organizam unosimo manje masnoće. Znamo da dijeta može pomoći pri smanjivanju masnog tkiva u organizmu, ali ona također može dovesti i do smanjivanja količine glatkog mišićnog tkiva. Smanjivanje količine mišićne mase dovodi do usporavanja metabolizma tako da su rezultati dijete kratkog daha. Dijeta nas često čini letargičnima i usporenima, što je rezultat činjenice da mišići ne primaju dovoljno “goriva” kako bi pravilno funkcionirali.

Odgovor tijela na dijetu jest vrlo pametan.

Stanice organizma ne kažu:
“Hej, nema hrane, hajdemo potrošiti onu energiju koju smo sačuvali.”

One kažu:
“Nema hrane.” To znači da ne možemo raditi sve što možemo raditi inače, pa ćemo zato raditi polako kako bismo ‘konzervirali’ svoju snagu.

I mišićne i masne stanice trebaju energiju kako bi provodile svoje zadatke. Ipak, za svoje djelovanje više energije trebaju stanice mišićnog tkiva; što je veća mišićna masa, brži je metabolizam.

Najveća prednost dizanja utega jest činjenica da vježbati može svatko, bez obzira na dob ili sposobnosti, a druga je mogućnost da se vide pravi rezultati. Druge pozitivne popratne pojave su poboljšanje držanja, povećano samopouzdanje, osjećaj uspjeha te mogućnost susretanja ljudi sličnih interesa.

MENSTRUALNI CIKLUS I BODYBUILDING

Neki ljudi misle da žena ne smije dizati utege jer će joj to oštetiti spolne organe. Neki misle da će na taj način, ukoliko zatrudni, imati otežani porođaj. Neki, pak, misle da će ženi zbog vježbanja u teretani izostati menstruacija – vjerojatno zbog prevelikog tereta koji bi tamo mogla podići.

Činjenica je, potkrijepljena i znanstvenim istraživanjima, da vježbanje u teretani i podizanje utega osiguravaju upravo obrnuti učinak. Porod će biti čak olakšan zbog snage i tonusa trbušnih mišića.

Menstrualni ciklus može izostati kod vježbanja, ali nikad zbog podignutog tereta, već najčešće zbog pomanjkanja tjelesne masti u tijelu do koje se dođe restriktivnim dijetama. To se događa kad postotak tjelesne masti padne ispod 10%. Kad se postotak opet poveća, ciklus se normalizira. Istraživanje provedeno na američkom koledžu za sportsku medicinu ukazuje da postoji poremećaj u menstrualnom ciklusu kod žena sportašica bez obzira na sport, ali nema dokaza da je bodybuilding štetan za ženski reprodukcijski sustav.

SUPERIORNI SPOL

Statistički, žene žive duže od muškaraca. U prosjeku žene žive 79, a muškarci samo 70 godina. Visok postotak estrogena ih štiti od srčanih bolesti u menopauzi. Visok postotak testosterona kod muškaraca djeluje u suprotnom smjeru. Istraživanja su pokazala da životinje kojima su davane veće količine testosterona obolijevaju od kroničnih bolesti češće od onih bez tog povećanja. Testosteron omogućuje muškarcima da imaju veću mišićnu masu i da su jači od žena, no taj im isti testosteron povećava mogućnost da obole od srčanih bolesti. To je jedan od razloga zašto žene duže žive, pa su na taj način ipak superiorniji spol.

Sada je, drage vježbačice, sve na vama. U sljedećim člancima upoznat ćete se s programima koji će vas, ukoliko redovito vježbate, dovesti do fizičke spreme, razgibanosti i tjelesnog izgleda kakvog do sada niste poznavali. Sigurno je da ćete se u ugodnoj atmosferi vježbaonice, daleko od svakodnevnih obveza, osjećati mnogo bolje. Također se možete okušati i u natjecateljskom bodybuildingu. Sve je na vama. Vrijeme je za SUPER VJEŽBANJE.

Izvor:Building body.com

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK