Umjetna inteligencija i robotizacija uzet će ljudima brojna radna mjesta, a među najugroženijima su djelatnici u pozivnim centrima i bankama.

 Švedska digitalna banka Nordnet prošle je godine počela s pripremama za takvu budućnosti te su dali šansu umjetnoj inteligenciji i zaposlili virtualnu asistenticu Ameliju.

Kompanija IPsoft koja je razvila Ameliju kaže kako je ona digitalna kolegica koju trenutno koristi 50 kompanija iz sektora financija, tehnologije,

 zdravstva i obrazovanja – prema podacima s njihove internetske stranice, ona može raditi posao tisuća ljudi te pomoći u poboljšanju kreativnosti i

 produktivnosti njenih ljudskih kolega. Dakle, njezina uloga nije zamijeniti ljude, već im pomoći i olakšati im posao, napominju u kompaniji.

U Nordnetu Amelia je zaposlena kako bi obavljala poslove komunikacije i podrške novim korisnicima banke te za pomoć u procesima poput aktivacije računa 

– njezina prednost u odnosu na ljude jest to što je aktivna 24 sata dnevno, tako da je konstantno na usluzi korisnicima.

Ljudi se sada mogu fokusirati na stvari koji ljudi rade, komentirao je prošle godine prilikom početka korištenja virtualne

 asistentice izvršni direktor Nordneta Peter Dahlgren.

No godinu dana kasnije Dahlgren je promijenio mišljenje – kaže kako su reakcije korisnika Nordneta na Ameliju bile OK,

 ali oni ipak nisu bili oduševljeni, zbog čega su se u kompaniji odlučili prioritet staviti na druge stvari vezane za umjetnu inteligenciju

a ne na ovu digitalnu asistenticu koja je, dakle, dobila otkaz.

Izvor: TechSpot