Digitalni izazovi: I vaš biznis morat će se prilagoditi modelima poslovanja generacije

Direkt informator/2018

Digitalni izazovi: I vaš biznis morat će se prilagoditi modelima poslovanja generacije

Lider
Autor Lider

Posljednjih mjeseci često se govori o raznim izazovima digitalnog doba u kojem živimo. Dominiraju teme kao što su krađa podataka putem Facebooka u svrhu upravljanja predsjedničkim izborima u SAD-u; mogući utjecaj obveze usklađivanja s novom regulativom o zaštiti osobnih podataka (engl. General Data Protection Regulation – GDPR) na manje poduzetnike koji se prije svega ne bave prikupljanjem osobnih podataka; je li otvaranje Amazona Go, trgovine široke potrošnje bez blagajni u Americi, skorašnja realnost u Hrvatskoj, te mnoge druge.

‘Know-how’ umjesto nekretnina

Ako pogledamo pokazatelje američkog indeksa S&P 500, vrijednost je nematerijalne imovine njezinih sastavnica od 1985. do 2015. s 32 posto porasla na visokih 87 posto. Iz tog trenda sasvim je jasno koliko danas vrijede znanje i iskustvo u usporedbi sa zgradama i materijalnom imovinom iz devedesetih godina. Ako tomu pridružimo podatak da je 1985. vijek tvrtki bio pedeset godina, a danas je kraći od dvadeset godina, morali bismo potražiti odgovore na niz novih pitanja:

• iz perspektive poduzetnika: kolika je vrijednost nematerijalne imovine mojeg poduzeća?
• iz perspektive poslodavca: kako ću postati i ostati konkurentan za ‘high performere’?
• iz perspektive roditelja: kako odgojiti dijete koje će biti spremno za tržište rada bez osobnih bankara, blagajnica, građevinskih radnika, raznih posrednika…

Generacije rođene nakon 1995. danas su glavni potrošači, ali sve više postaju i partneri tvrtkama koje još vode starije generacije. Oni koji na vrijeme ne shvate novi poslovni, digitalni kôd, izumrijet će poput dinosaura.
Prema tome, možemo li si priuštiti luksuz i računati na to da se svjetski trendovi ne tiču svakog od nas jer je Hrvatska tek na 24. mjestu prema DESI-ju (engl. Digital Economy and Society Index), indeksu koji govori da Hrvatska za državama Europske unije zaostaje u gotovo svim promatranim kategorijama? Što se promijenilo u posljednjih dvadesetak godina? Među ostalim, dostupni su nam pametni telefoni s pomoću kojih možemo isti tren dobiti svaku informaciju koju želimo, pametne tehnologije kojima s pomoću glasovnih naredbi možemo upravljati grijanjem, televizorima, videouređajima te drugim uređajima u kućanstvu, dostupno nam je i niz drugih kvalitetnih usluga po vrlo konkurentnim cijenama, i to u Hrvatskoj. Neki su od takvih primjera Uber, The Mobile Bank N26 i nova varijanta najma vozila.

 

Zakonska regulativa i spor državni administrativni aparat zasigurno će usporiti potencijal razvoja takvih i sličnih usluga u Hrvatskoj, no hoćemo li biti jednako pesimistični kad promislimo tko su danas donositelji odluka u poslovnom svijetu – možemo li si priuštiti luksuz ne upoznati se s novim generacijama koje polako, ali sigurno, preuzimaju vodstvo na poslovnoj sceni?

>>> Vlačić: Novi ministar gospodarstva morao bi implementirati elemente Industrije 4.0

Primjerice, generacijom Z nazivaju se oni rođeni između 1995. i 2010. To je generacija koja se od rođenja koristi mobitelom i internetom te koja je provela nemjerljiv broj sati u slanju poruka, postanju, surfanju, dijeljenju, strimanju, pokanju, tvitanju i lajkanju. Generacija bez straha od javne objave vlastitog mišljenja, dijeljenja fotografija i emocija na socijalnim mrežama. Generacija koja više od ostalih ima averziju prema aktivnostima za koje smatra da nemaju viši smisao. Istraživanja pokazuju da je generacija Z sklona vrijeme i energiju usmjeriti u osmišljavanje rješenja koja će, primjerice, omogućiti da hrana bude dostupnija potrebitima, neće se zadovoljiti ‘samo’ njezinim doniranjem.

Jedna od dobrobiti življenja u digitalnom dobu jest to što više nismo primorani poslovati s onima koji su spori, neljubazni ili nam se ne mogu prilagoditi. Temeljne vrijednosti poslovanja konkurentnih tvrtki danas su transparentnost, dostupnost i personalizacija, što znači da je klijent u fokusu u punom smislu te riječi.

Nova pravila novih generacija

Nove generacije postavljaju pravila, stoga će važnije nego ikada prije biti osluškivati potrebe klijenta, pitati za mišljenje i pravodobno reagirati na propust. Nove generacije ne prihvaćaju koncept dugoročne vjernosti i spremne su promijeniti dobavljača ili poslodavca čim osjete nelagodu. Ako ste među onima koji si ne mogu priuštiti luksuz nedjelovanja, savjetujemo vam da razmotrite ulaganje u dubinsko razumijevanje novih generacija – vaših klijenata, ali i zaposlenika koji žele više, brže i bolje, i to odmah, danas.

Direkt informator /2018

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK