Praškasti'deterđenti još uvijek dominiraju

'Praškasti'deterđenti još uvijek dominiraju

PDF Print E-mail

Glavni trend u kategoriji deterdženata za pranje rublja je razvoj segmenta deterdženata za osjetljivo pranje ('light duty'), posebice tekućih, koji iz godine u godinu bilježe dvoznamenkaste stope rasta. S druge strane, tržište deterdženata za 'normalno' pranje (praškastih i tekućih) bilježi znatno manji rast.

Kategorija deterdženata za ručno i strojno pranje rublja ima veliki obrtaj tijekom cijele godine, s tim da segment deterdženata za ručno pranje ima gotovo zanemarivi tržišni udio u ukupnoj prodaji. Od pojave 'kompaktiranih' deterdženata 2007. godine, količinski se udio prodanih količina znatno smanjio, jer su manja pakiranja koncentriranijih deterdženata (tekućih i praškastih) omogućila isti broj pranja kao i 'standardna' pakiranja. Za razliku od razvijenijih zapadnih tržišta, na hrvatskom tržištu i dalje se najviše prodaju praškasti deterdženti za normalno pranje ('heavy duty') s preko osamdeset posto količinskog udjela, dok tekući deterdženti imaju tek nešto više od 5 posto udjela. Ovako visoki postotak praškastih u odnosu na tekuće posljedica je navike potrošača, koji su još uvijek tradicionalno naklonjeniji praškastim deterdžentima. 
Ipak, za očekivati je da će se ovaj trend u bliskoj budućnosti i kod nas preokrenuti u korist tekućih deterdženata slično kao i na zapadnim tržištima, kao i prodaja deterdženata namijenjenih pranju osjetljive odjeće ('light duty' ). Rast segmenta tekućih deterdženata za osjetljivu odjeću s oko 12 posto ukupne prodaje, pokazuje da su i potrošači sve educiraniji o vrsti i namjeni pojedinih deterdženata . S obzirom da većina nedavno objavljenih istraživanja kupovnih navika potrošača, koja najavljuju štednju i fokusiranje kupaca na cijenu, može se očekivati i rast deterdženata cjenovno niže rangiranih - tzv. ekonomičnih deterdženata, koji će sigurno bilježiti veći rast nego prijašnjih godina. Što su sve (i kojoj namjeni) ponudili najjači igrači na domaćem tržištu, pročitajte u nastavku

Dokazana kvaliteta i tradicija
„U posljednjih par mjeseci zamjetan je trend povećanja prodaje većih pakiranja, jer su veća pakiranja potrošačima isplativija te praktičnija obiteljima i zajednicama s većim brojem članova. Vjerujem da će u idućem periodu, s obzirom na kriznu situaciju i smanjenje kupovne moći taj trend još više doći do izražaja i da će potrošači tražiti proizvode i proizvođače koji imaju dugu tradiciju, dokazanu kvalitetu i isplativost. Tako tržišni udio Olivera raste i vjerujemo da će se takav trend nastaviti i u sljedećoj godini".
I u segmentu 'Light duty' tekućih i praškastih deterdženata, Labud ima u ponudi brend Meri Merino, također s dodatkom omekšivača, za sada, isključivo u pakiranju od 1 litre. 

Analiza hrvatskog tržišta deterdženata za pranje rublja

• Kategorija uključuje deterdžente za strojno i ručno pranje rublja, za normalno ('heavy duty') i osjetljivo ('light duty') pranje. Deterdženti mogu biti u prašku (standardni i kompaktni), u tekućem obliku, u gelu, tabletama, u 'kremastom' obliku ili kao sapun za pranje rublja. Ne uključuju dodatke za pranje rublja ('izbjeljivači', sredstva za odstranjivanje mrlja, sredstva protiv kamenca), 'oplemenjivače' rublja te sredstva za suho skidanje mrlja.

• Vodeći proizvođači (s pripadajućim robnim markama) u proteklih godinu dana (siječanj - prosinac 2008.) su: Procter&Gamble (Ariel, Tide, Bonux, Dash, Dreft), Saponia (Faks, Rubel, Nila), Henkel (Persil, Rex, Perwool), privatne robne marke, Reckitt Benckiser (Woolite, Ava) i Labud (Oliver, Vista, Meri Merino, Apart).

• Protekle godine (siječanj - prosinac 2008.), kroz prodajne kanale pokrivene Nielsenovim mjerenjem (koje ne uključuje 'cash&carry' i diskontne trgovine) prodano je 29,765 tisuća tona u vrijednosti 528,5 milijuna kuna.

• Najveći dio kategorije deterdženata čine praškasti deterdženti za normalno pranje rublja ('heavy duty') - 82% količinski. Tekući deterdženti za normalno pranje čine 5% kategorije. Tekući deterdženti za osjetljivo pranje ('light duty') čine 12% kategorije, praškasti za osjetljivo pranje čine 0,7%, dok sve ostale vrste (npr. sapuni za pranje rublja, krem-deterdženti i sl.) čine 0,5%.

• Koncem 2007. godine, na hrvatskom su se tržištu pojavili 'kompaktirani' praškasti deterdženti za normalno pranje rublja koji su do danas većim dijelom istisnuli standardne praškaste deterdžente. Razlika između 'kompaktiranih' i 'standardnih' deterdženata je u broju pranja - npr. 3 kg standardnog praška dostatno je za 20 pranja, dok za isti broj pranja trebate 2 kg 'kompaktiranog' praška. Ova razlika je dovela do smanjenja veličine tržišta gledano količinski u tonama, ali je tržište financijski (vrijednosno) veće. Trenutno (u razdoblju studeni-prosinac 2008.) 'kompaktirani' prašci čine 61%, a standardni 18% vrijednosnog udjela kategorije.

• Glavni trend je razvoj segmenta deterdženata za osjetljivo pranje ('light duty'), posebice tekućih, koji iz godine u godinu bilježe dvoznamenkaste stope rasta. S druge strane, tržište deterdženata za normalno pranje (praškastih i tekućih) bilježi znatno manji rast.

• Najvažniji kanali prodaje su hipermarketi i supermarketi (iznad 301m2) s 58% količinske prodaje kategorije u proteklih godinu dana, slijede 'velike trgovine mješovite robe i drogerije' (101-300m2) koje prodaju 23%, dok se kroz manje trgovine (do 100 m2) proda 19% deterdženata za pranje rublja. Zanimljivo je da se čak 66% deterdženta za osjetljivo pranje ('light duty') proda kroz hipermarkete i supermarkete, a svega 10% kroz manje trgovine (do 100m2).

Direkt informator/2018 analiza

 

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije! 

Ne gubite vrijeme tražeći klijente, neka klijenti sami pronađu Vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

Izrađujemo WEB stranice! Reklamiramo Vas!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK