Praškasti'deterđenti još uvijek dominiraju

'Praškasti'deterđenti još uvijek dominiraju

PDF Print E-mail

Glavni trend u kategoriji deterdženata za pranje rublja je razvoj segmenta deterdženata za osjetljivo pranje ('light duty'), posebice tekućih, koji iz godine u godinu bilježe dvoznamenkaste stope rasta. S druge strane, tržište deterdženata za 'normalno' pranje (praškastih i tekućih) bilježi znatno manji rast.

Kategorija deterdženata za ručno i strojno pranje rublja ima veliki obrtaj tijekom cijele godine, s tim da segment deterdženata za ručno pranje ima gotovo zanemarivi tržišni udio u ukupnoj prodaji. Od pojave 'kompaktiranih' deterdženata 2007. godine, količinski se udio prodanih količina znatno smanjio, jer su manja pakiranja koncentriranijih deterdženata (tekućih i praškastih) omogućila isti broj pranja kao i 'standardna' pakiranja. Za razliku od razvijenijih zapadnih tržišta, na hrvatskom tržištu i dalje se najviše prodaju praškasti deterdženti za normalno pranje ('heavy duty') s preko osamdeset posto količinskog udjela, dok tekući deterdženti imaju tek nešto više od 5 posto udjela. Ovako visoki postotak praškastih u odnosu na tekuće posljedica je navike potrošača, koji su još uvijek tradicionalno naklonjeniji praškastim deterdžentima. 
Ipak, za očekivati je da će se ovaj trend u bliskoj budućnosti i kod nas preokrenuti u korist tekućih deterdženata slično kao i na zapadnim tržištima, kao i prodaja deterdženata namijenjenih pranju osjetljive odjeće ('light duty' ). Rast segmenta tekućih deterdženata za osjetljivu odjeću s oko 12 posto ukupne prodaje, pokazuje da su i potrošači sve educiraniji o vrsti i namjeni pojedinih deterdženata . S obzirom da većina nedavno objavljenih istraživanja kupovnih navika potrošača, koja najavljuju štednju i fokusiranje kupaca na cijenu, može se očekivati i rast deterdženata cjenovno niže rangiranih - tzv. ekonomičnih deterdženata, koji će sigurno bilježiti veći rast nego prijašnjih godina. Što su sve (i kojoj namjeni) ponudili najjači igrači na domaćem tržištu, pročitajte u nastavku

Dokazana kvaliteta i tradicija
„U posljednjih par mjeseci zamjetan je trend povećanja prodaje većih pakiranja, jer su veća pakiranja potrošačima isplativija te praktičnija obiteljima i zajednicama s većim brojem članova. Vjerujem da će u idućem periodu, s obzirom na kriznu situaciju i smanjenje kupovne moći taj trend još više doći do izražaja i da će potrošači tražiti proizvode i proizvođače koji imaju dugu tradiciju, dokazanu kvalitetu i isplativost. Tako tržišni udio Olivera raste i vjerujemo da će se takav trend nastaviti i u sljedećoj godini".
I u segmentu 'Light duty' tekućih i praškastih deterdženata, Labud ima u ponudi brend Meri Merino, također s dodatkom omekšivača, za sada, isključivo u pakiranju od 1 litre. 

Analiza hrvatskog tržišta deterdženata za pranje rublja

• Kategorija uključuje deterdžente za strojno i ručno pranje rublja, za normalno ('heavy duty') i osjetljivo ('light duty') pranje. Deterdženti mogu biti u prašku (standardni i kompaktni), u tekućem obliku, u gelu, tabletama, u 'kremastom' obliku ili kao sapun za pranje rublja. Ne uključuju dodatke za pranje rublja ('izbjeljivači', sredstva za odstranjivanje mrlja, sredstva protiv kamenca), 'oplemenjivače' rublja te sredstva za suho skidanje mrlja.

• Vodeći proizvođači (s pripadajućim robnim markama) u proteklih godinu dana (siječanj - prosinac 2008.) su: Procter&Gamble (Ariel, Tide, Bonux, Dash, Dreft), Saponia (Faks, Rubel, Nila), Henkel (Persil, Rex, Perwool), privatne robne marke, Reckitt Benckiser (Woolite, Ava) i Labud (Oliver, Vista, Meri Merino, Apart).

• Protekle godine (siječanj - prosinac 2008.), kroz prodajne kanale pokrivene Nielsenovim mjerenjem (koje ne uključuje 'cash&carry' i diskontne trgovine) prodano je 29,765 tisuća tona u vrijednosti 528,5 milijuna kuna.

• Najveći dio kategorije deterdženata čine praškasti deterdženti za normalno pranje rublja ('heavy duty') - 82% količinski. Tekući deterdženti za normalno pranje čine 5% kategorije. Tekući deterdženti za osjetljivo pranje ('light duty') čine 12% kategorije, praškasti za osjetljivo pranje čine 0,7%, dok sve ostale vrste (npr. sapuni za pranje rublja, krem-deterdženti i sl.) čine 0,5%.

• Koncem 2007. godine, na hrvatskom su se tržištu pojavili 'kompaktirani' praškasti deterdženti za normalno pranje rublja koji su do danas većim dijelom istisnuli standardne praškaste deterdžente. Razlika između 'kompaktiranih' i 'standardnih' deterdženata je u broju pranja - npr. 3 kg standardnog praška dostatno je za 20 pranja, dok za isti broj pranja trebate 2 kg 'kompaktiranog' praška. Ova razlika je dovela do smanjenja veličine tržišta gledano količinski u tonama, ali je tržište financijski (vrijednosno) veće. Trenutno (u razdoblju studeni-prosinac 2008.) 'kompaktirani' prašci čine 61%, a standardni 18% vrijednosnog udjela kategorije.

• Glavni trend je razvoj segmenta deterdženata za osjetljivo pranje ('light duty'), posebice tekućih, koji iz godine u godinu bilježe dvoznamenkaste stope rasta. S druge strane, tržište deterdženata za normalno pranje (praškastih i tekućih) bilježi znatno manji rast.

• Najvažniji kanali prodaje su hipermarketi i supermarketi (iznad 301m2) s 58% količinske prodaje kategorije u proteklih godinu dana, slijede 'velike trgovine mješovite robe i drogerije' (101-300m2) koje prodaju 23%, dok se kroz manje trgovine (do 100 m2) proda 19% deterdženata za pranje rublja. Zanimljivo je da se čak 66% deterdženta za osjetljivo pranje ('light duty') proda kroz hipermarkete i supermarkete, a svega 10% kroz manje trgovine (do 100m2).

Direkt informator/2018 analiza

 

DIREKT INFORMATOR


 

  Snimamo televizijiske emisije!

  Navesti ćemo samo neke od emisija u kojima smo gostovali: OBN Sarajevo, PINK BiH, HRT ,Tv Istra,  TV NOVA  Pula 

  Upravo snimamo televizijsku šaljivu seriju" Ured XXL" u vlastitoj produkciji!   

 

 

  Ne gubite vrijeme tražeći klijente - neka klijenti sami pronađu vas!

  Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK