Ne mijenjajte ih bez (dobrog) razloga...

Bilo da idete u redizajn postojećih web stranica, mijenjate sadržaje po postojećim web stranicama ili radite nešto sasvim treće zlatno pravilo glasi: nikad, ali zaista nikad ne mijenjajte URL-ove odnosno adrese svojih web stranica bez dobrog razloga! Sve što ima veze sa URL strukturom, pogotovo promjene većih razmjera, može jako negativno utjecati na posjećenost web stranica.

Ako na bilo što treba maksimalno pripaziti ukoliko želite dobro rangirati na tražilicama to je svakako struktura vaših URL-ova, uniform resource locatora odnosno web adresa. Mijenjanje URL strukture je dosad bilo, i još uvijek jest, jedan od najboljih načina kako sabotirati vlastitu domenu na Googleu i ostalim tražilicama.

Ako se dosad niste susreli s pojmom, URL je adresa određenog sadržaja na Internetu. Za ovaj članak je URL primjerice:

http://www.netokracija.com/ne-mijenjajte-url-17621

URL struktura je temelj

Vaše trenutno aktivne web stranice imaju određenu strukturu web adresa. To je temelj vašeg trenutnog rejtinga na Googleu, jer sve počinje indeksiranjem vaših URL-ova odnosno sadržaja na njima. Tražilice prilikom indeksiranja svakog zabilježe određene informacije o URL-u poput vremena indeksiranja, adrese preko kojeg su ga pronašle itd. Tokom vremena konstatno bilježe svaku sitnicu vezanu uz URL poput svake promjene sadržaja, eventualne nedostupnosti URL-a, CTR u rezultatima pretraživanja i drugo.

URL je temelj (Snimio Sameer Vasta)

Time stvaraju povijest URL-a. Na temelju te povijesti i ostalih faktora koji su sastavni dio algoritma taj URL dobiva poziciju u rezultatima pretraživanja. Svaki URL, a time i cijela URL struktura, su temelj rejtinga svake domene.

Mijenjanjem strukture sabotirate vlastiti rejting

Sve što trebate napraviti je izmijeniti izgled svojih URL-ova i u većini slučajeva će se dogoditi pad posjećenosti koji može trajati i mjesecima i godinama. U manjem broju slučajeva, primjerice kada je riječ o domenama koje imaju jak autoritet, promjene mogu biti minimalne pa čak i pozitivne. Ovisi o tome koliko ste veliki i jaki.

Zašto biste mijenjali URL strukturu?

Morate imati jako dobar razlog zašto biste mijenjali URL strukturu. Ukoliko se vaši postojeći URL-ovi ne rangiraju u Googleu i ostalim tražilicama, možete mijenjati URL strukturu, jer nemate što za izgubiti. No, ako vaše kategorije, podkategorije i ostale unutarnje stranice već drže nekakav rejting, makar u vodećih 100 pozicija za ključne riječi o kojima govore, problem nije u strukturi URL-ova.

Problem vjerojatnije leži u autoritetu domene ili načinu na koji međusobno linkate unutarnje stranice. Ukoliko želite promijeniti URL strukturu jedino pitanje koje si trebate postaviti jest da li ste već rangirani? Ukoliko jeste, ne dirajte bez detaljne analize. Ukoliko niste, obavezno mijenjajte.

URL struktura za nove domene

Najčešća greška kad je u pitanju nova domena jest objavljivanje web stranica, a da se prethodno nije dovoljno vodilo računa o URL strukturi. Zašto? Ako imate krivu strukturu, najvjerojatnije ćete ju morati mijenjati, a Google će vam indeksirati krivu dok se vi uskladite sa programerima i ostalim uključenima osobama.

To će vas koštatiti dodatnog programiranja i glavobolje sa Googleom koji će nedugo zatim dobiti pravu strukturu URL-ova pa će morati odabrati koja je prava verzija. Taj proces može trajati i mjesecima. Prije puštanja web stranica live sve morate namjestiti do kraja, kako ne biste imali nepotrebnih problema.

URL stuktura za domene koje su već dobro posjećene

Ukoliko je vaša web stranica jako dobro posjećena s Googlea i drugih tražilica, a morate mijenjati strukturu URL-ova (vrlo rijetko), to ćete učiniti na sljedeći način. Otvorite Google Analytics (ili drugi alat za praćenje posjećenosti koji koristite) i napravite detaljnu analizu URL-ova (Traffic Sources > Search Engines > Landing Page) koji vam donose najviše posjetitelja mjesečno.

Ukoliko postoji URL ili set URL-ova (npr. određena kategorija sa člancima) koji donose značajan promet – nemojte ih dirati! Zašto biste ih uopće mijenjali? Vuku promet, što znači da drže pozicije. Promijenite sve ostalo što ne dovodi posjete, i ubuduće koristite poboljšanu strukturu URL-ova za sve nove sadržaje. Kasnije eventualno ako baš morate možete te najjače URL-ove postepeno mijenjati na bolje. Ne sve odjednom, nego jedan po jedan, ili set po set, kroz neki normalni vremenski period poput primjerice 2 tjedna.

URL struktura za domene koje nisu dobro posjećene

Vi možete mijenjati što god hoćete jer vam najvjerojatnije nedostaju drugi bitni faktori za rejting. Prvo riješite strukturu URL-ova, a potom krenite popravljati sve ostale elemente koji utječu na rejting, prvenstveno linkove prema domeni.

Kako izgleda ispravna URL struktura?

Google je u svom službenom vodiču dao informacije i primjere što on smatra dobrom URL strukturom pa čemu izmišljati toplu vodu? Vodič se nalazi na njihovom službenom blogu i moguće ga je skinuti u PDF-u. Čak je preveden i na hrvatski…