Briga za okoliš posebno je izražena kod skupine potrošača u dobi između 18 i 29 godina, jer su odrasli okruženi ekološkim problemima

Briga za okoliš posebno je izražena kod skupine potrošača u dobi između 18 i 29 godina, jer su odrasli okruženi ekološkim problemima

O tome kako se mijenja percepcija potrošača svjedoči i godišnji rast od 15 do 20 posto wellness tržišta, zdravih dodataka prehrani, prirodnih lijekova i prirodne kozmetike

Izvor:Liderpress

             Kad je Bill Ford u ranim 90-ma pokušao uključiti brigu o okolišu u strategiju kompanije teško je našao potporu. Usprkos nevelikom oduševljenju okruženja, njegovi su napori urodili plodom. I to brojčano iskazivima. Kompanija Ford posadila je oko novog postrojenja u Brazilu drveće kako bi nadomjestila posječeno, čime je snizila temperaturu unutar tvornice i neposredno smanjila troškove.

z to ,umjesto jednokratnih drvenih spremnika za dijelove automobila, uvedeni su plastični kontejneri koji su se mogli ponovno koristi i ostvarili su uštedu od 4 dolara po motoru. Briga za okoliš ima smisla čak i niste zabrinuti za okoliš – zaključio je nakon uvedenih promjena Fordov direktor zadužen za implementaciju strategije brige za okoliš.

Body Shop je još 70-ih godina prošlog stoljeća počeo primjenjivati takozvani zeleni marketing. Razlog tome, osim osobnih uvjerenja osnivača Anite i Gordona Roddicka, bila je i štedljivost. Kao početnici nisu mogli mnogo sredstava trošiti na pakiranje. Bočice su se ponovno koristile, a interijeri trgovina bili su jednostvano uređeni jer su bili jeftini.

Tri slova koja su uvela standarde

                 S pojavom globalizacije nestalo je odgovornosti, ali zbog velikih ekoloških katastrofa i problema poput globalnog zatopljenja potrošači postaju sve svjesniji i savjesniji kad je riječ o očuvanje prirode, pa i poduzeća prilagođavaju svoje ponašanje. Implementacijom mjera zelenog marketinga u proizvodnji, pakiranju i drugim aktivnostima poduzeća proizvođači potrošačima poručuju da s njima dijele njihovu brigu, čime povećavaju vlastiti kredibilitet. Snažan poticaj poduzećima dali su upravo potrošači pokazavši spremnost da plate i veću cijenu za zelene proizvode.

Nevjerojatno je koliko se stvari mogu izmijeniti uporabom svega tri slova. Većina potrošača možda nikad nije čula za Međunarodnu organizaciju za standardizaciju, ali za ISO standarde znaju svi. Kada kompanija u promotivnim aktivnostima koristi oznaku ISO, potrošači vjeruju da je sve napravljeno sukladno standardima što razvija njihovo povjerenje.

Potkraj 2004. godine u svijetu je izdano više od 670 tisuća ISO 9001:2000 certifikata u 156 zemalja, pa sada već služe kao svojevrsna kompanijska putovnica, tj., minimum koji kompanija mora pokazati da bi potrošači uopće razmotrili opciju kupnje njihovih proizvoda.

 I društveno odgovorni i profitabilni

                   Koncept očuvanja okoliša bio je aktualan u 70-ima, zaboravljen u 80-ima te ponovno aktiviran posljednjih deset godina. Hartman Grupa, poduzeće koje se bavi istraživanjem tržišta zdravog života, smatra da tvrtke na temelju ponašanja potrošača koji se sve više okreću stilu zdravog života mogu ‘progurati’ ekoproizvode. Ekološki prihvatljivi proizvodi dugo se vežu uz brandove kao što je Patagonia, Starbucks, Pottery Barn i Body Shop, ali i uz Pradau, Target ili Canon.

Gravitiranje zelenog tržišta prema prirodnom, organskom i ekološki prihvatljivom rezultat je truda potrošača da preuzmu kontrolu nad vlastitim zdravljem. Dokaz za to je i godišnji rast wellness tržišta, odnosno tržišta dodataka prehrani, prirodnih lijekova, proizvoda za njegu i kozmetike, od 15 do 20 posto.

Istraživanje provedeno prošle godine u Americi pokazalo je da će između 80 i 90 posto ispitanika sudjelovati u jednostavnim ekološkim akcijama kao što je recikliranje i reduciranje potrošnje energije, dok će njih 73 posto kupiti ekološki prihvatljiv proizvod. Briga za okoliš posebno je izražena kod skupine potrošača u dobi između 18 i 29 godina jer su odrasli okruženi ekološkim problemima. Čak 56 posto ispitanika smatra da bi se više brinuli za okoliš kad bi znali kako. Upravo tu proizvođači mogu vidjeti i svoju priliku, ne samo da se ponašaju društveno odgovorno nego i da ostvare profit.

 Podmetanje ‘zelenih’ proizvoda

                Kad je počela priča u vezi s brigom za okoliš, bilo je dovoljno da se poduzeća brinu za okoliš u sklopu korporativne strategije. No, sada su se stvari promijenile i potrošači iskazuju interes, žele naučiti više o pitanjima vezanima uz okoliš i žele se odgovorno ponašati. Poduzeća ih više ne mogu zavarati pričama o društveno odgovornom ponašanju ako to uistinu i ne provode. Upravo prevarama i podmetanjem zelenih proizvoda koji to nisu poduzeća si mogu nanijeti nepopravljivu štetu.

Marketinški stručnjaci savjetuju poduzećima da u promotivnim aktivnostima ne koriste termine društveno odgovorno ponašanje (DOP) ili ekološki prihvatljivi proizvod ako mjere vezane uz brigu za okoliš ne provode ponajprije unutar kompanije. Pozitivan je primjer Adidasa koji je počeo provoditi DOP unutar kompanije na svim razinama, a ništa od toga nisu koristili u komunikaciji prema potrošačima.

No, pozitivne promjene bile su očite i Adidas se na neki način diferencirao od drugih, što je potvrda da je mnogo važnije raditi pravu stvar nego samo govoriti da je radiš. Ford je vrlo rano krenuo sa zelenim marketingom i tvrdi da se svi napori vezani uz brigu o okolišu ne smiju smatrati dijelom odnosa s javnošću, nego ih valja primjenjivati jer imaju smisla i opravdani su. Kao što kažu u kompaniji, šanse su dvostruko veće da ih javnost diskreditira zato što nisu ‘zelen’ nego što bi ih ta ista javnost nagradila zato što jesu ‘zeleni’.

Individualac koji pazi na okoliš

            Zagrebačka škola ekonomije i menadžementa održala je simpozij na temu Poslovna etika i korporacijska društvena odgovornost na kojemu su sudjelovali svjetski i hrvatski stručnjaci iz područja poslovne etike. Predavanja su obuhvatila sve relevantne etičke teorije u vezi s poslovanjem, a središnja tema bilo je uvođenje moralnih vrijednosti u poslovanje, načini njihova održavanja i unapređenja te pitanje temeljnih smjernica Europske unije u području poslovanja i poslovne etike koje obuhvaćaju financijsku uspješnost, dobrohotnost prema okolišu i društvenu odgovornost.

Jedan od predavača bio je i Khosro Jahdi, iz Velike Britanije, koji je predstavio neke od modela zelenog marketinga. U svom izlaganju osvrnuo se na to da će potrošačima povezivanje branda sa zelenim karakteristikama poboljšati pozicioniranje tog branda u odnosu na druge. Termin zeleni potrošač koristi se kako bi se označio inidividualac koji pri kupnji, korištenju i odlaganju proizvoda odabire dobra koja ne štete okolišu, koriste što je manje moguće resursa, energije, i sirovina te imaju što više reciklažnih komponenti.

Tko su ‘zeleni potrošači’

• True Blue Greens (istinski zeleni): posjeduju snažno zastupljenu brige za okoliš i aktivno žele postići pozitivnu promjenu. Za takve potrošače četiri je puta vjerojatnije da će bojkotirati proizvode ili organizacije koje nisu odgovorne u brizi za okoliš 
• Greenback Greens (zeleni bez pokrića): za razliku od navedenih, nisu politički aktivni, ali vjerojatnije će kupiti ekološki prihvatljivi proizvod nego prosječni potrošači 
• Sprouts (počinju zelenjeti): potrošači koji vjeruju u brigu za okoliš u teoriji, ali ne i u praksi. Rijetko kupuju zelene proizvode, ali otvorenog su uma i lako ih je nagovoriti da krenu u bilo kojem smjeru 
• Grousers (skeptični): neobrazovani kad je riječ o brizi za okoliš i cinični prema pozitivnim promjenama koje ona može donijeti. Smatraju da su zeleni proizvodi precijenjeni, a prema performansama lošiji. 
• Basic Browns (nezeleni): previše opterećeni svakodnevnim problemima i ne vode brigu o socijalnim pitanjima i okolišu.

DIREKT INFORMATOR

DIREKT INFORMATOR

Snimamo televizijiske emisije!

Navesti ćemo samo neke od emisija u kojima smo gostovali: OBN Sarajevo, PINK BiH, HRT ,Tv Istra,  TV NOVA  Pula 

Upravo snimamo televizijsku šaljivu seriju" Ured XXL" u vlastitoj produkciji!   

Ne gubite vrijeme tražeći klijente - neka klijenti sami pronađu vas!

Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK