Team building temelj uspješne kompanije

Team building temelj uspješne kompanije

Analize su pokazale da su najvažniji faktori izgradnje uspješne ekipe stvaranje zajedničkog identiteta, osjećaja pripadnosti i društvene potpore

Renata Cerovski sva je sretna što su njeni dosadašnji poslodavci okupljali zaposlenike na team buildingu. Administrativna asistentica u hrvatskoj ispostavi farmaceutske tvrtke Novo Nordisk radosno je veslala na raftingu, bavila se ekipnim sportovima, sudjelovala u snimanju filmova i traženju blaga. “Smatram team building izvrsnim načinom unapređenja ophođenja, planiranja, organizacije, delegiranja, suradnje i povjerenja među kolegama”, priča 39-godišnja Zagrepčanka.“Na team buildingu kolege upoznajemo u drugačijem, opuštenijem okruženju i u takvim je uvjetima lakše pobliže upoznati ljude i razviti bolju komunikaciju. Kakvog god karaktera team building bio, od opuštajućih provoda u toplicama do zajedničkog humanitarnog rada, dojmovi su uvijek izuzetno pozitivni. Nakon svakog susreta ove vrste uočila sam da su zaposlenici sve bliskiji i da se bolje razumijemo u poslovnim zadacima.”

Radna ekipa
Team building (engl. izgradnja tima ili ekipe), u okviru ljudskih resursa, obuhvaća aktivnosti kao što su grupna iskustva, grupne igre i dizanje grupnog blagostanja u cilju povezivanja niza pojedinaca u koherentnu radnu ekipu i postizanja najboljih poslovnih rezultata. Naglasak team buildinga može biti stavljen na profesionalnu edukaciju, razmjenu podataka ili zabavu i opuštanje, čime se pospješuje povezivanje članova na osobnom planu.Timski rad je prvi puta znanstveno proučen krajem dvadesetih i početkom tridesetih u sklopu Hawthorneovih istraživanja, koja se danas smatraju klasičnima. Hawthorne je obavio niz pokusa na skupinama radnika u raznim okolnostma. Analize su pokazale da su najvažniji faktori izgradnje uspješne ekipe stvaranje zajedničkog identiteta, osjećaja pripadnosti i društvene potpore, koji se rađaju iz pojačane interakcije između radnika. Rezultati istraživanja potaknuli su kompanije da prionu na okupljanje radnika u učinkovite radne ekipe. 

Tri su tipične vrste ekipa unutar organizacija: konvencionalna ekipa, koja se obično naziva odjel, radi na obavljanju tekućih zadataka pod vodstvom čelnika; visoko samostalna ekipa obično se susreće u proizvodnom okruženju, gdje je zadatak dovoljno precizno definiran da se rukovoditelj ne mora miješati u obavljanje zadatka; projekna ekipa, koju tvore stručnjaci okupljeni na privremenoj osnovi radi izvođenja složenog zadatka poput projektiranja elektrane.Usporedno s nicanjem radnih ekipa raslo je i zanimanje za jačanje kohezije među njihovim pripadnicima. Rad u grupi danas slovi kao značajan faktor zadovoljstva zaposlenika, no samo ako je grupa ispravno sastavljena i uigrana. Općenito je prihvaćeno da je timski rad učinkovitiji od rada pojedinaca koji svaki za sebe služe jednom menadžeru. Poslovni psiholog Peter Scholtes je 1996. napisao da ekipe imaju bolji učinak od pojedinaca pod uvjetom da je zadatak složen, da zahtijeva doprinos raznih struka, te da su potrebni kreativnost, brzo učenje i visok angažman. Dok dobre grupe uvećavaju zalaganje i predanost svojih članova, loše grupe i osobito loši rukovoditelji najvažniji su uzroci odljeva kadrova iz poduzeća. Ukratko, ljudi ne napuštaju poslodavce, već rukovoditelje ili suradnike. 

Jake i slabe strane
Ekipa se rijetko izgrađuje spontano, već zahtijeva brojne intervencije rukovoditelja. Psiholog Ken Blanchard izložio je nekoliko vrijednih savjeta za menadžere zadužene za izgradnju ekipe u knjizi “The One-Minute Manager Builds High Performing Teams”. Prema Blanchardu, da bi ekipa bila uspješna, rukovoditelj se mora pobrinuti da su njeni pripadnici ne samo kompetentni, već i međusobno spojivi. Članovima skupine valja uliti osjećaj svrhe, što podrazumijeva neposredno i pošteno komuniciranje vezano za poslovne ciljeve. Svaka ekipa mora razumjeti svoje jake i slabe strane. Primjerice, grupa kreativaca u reklamnoj agenciji vjerojatno će smišljati sjajne i originalne ideje, ali bi mogla biti nedostatno osposobljena za traženje novih klijenata i precizno vođenje podataka. Članovima ekipe potrebno je dati dobro definirane ovlasti da bi joj se ulio osjećaj vlastitog udjela i odgovornosti prema ekipi. U tu svrhu menadžer treba povremeno pitati članove kad bi željeli pokazati inicijativu i kako bi mogli preuzeti aktivnu ulogu. Dobrodošlo je fleksibilno upravljanje ekipom tako njeni pripadnici dobiju dopuštenja za isticanje individualnosti. 

Ekipa uspješnije djeluje ako se njeni članovi smiju pojedinačno izražavati i iskazivati svoje zasebne stilove rada, a da to ipak neće narušiti identitet i koheziju grupe. Nužno je odrediti pravila postupanja u slučaju pogreške, čime se umanjuje napetost i osigurava perspektiva u teškim trenucima. Menadžer treba cijelo vrijeme poticati komunikaciju unutar ekipe i održavati komunikaciju s njom dajući i tražeći povratne informacije. Sastanci su glavni forum razmjene podataka i mišljenja te pružaju priliku za postavljanje temeljnih normi ponašanja u grupi. Sastanke valja održavati redovno, bilo da im je svrha razmjena podataka, postavljanje ciljeva, rješavanje problema ili proslava. Redovni sastanci održavaju koheziju unutar ekipe, a dodavanje elementa zabave može srušiti zapreke u povezivanju članova ekipe. Konačno, potrebno je davati priznanja i ohrabrenja od vrha do dna hijerarhije, jer ravnomjeran pristup ima najjačeg povoljnog utjecaja na moral. 

Radno okruženje
Razlozi za team building između ostalog uključuju poboljšanje komunikacije, motivaciju radnog tima, upoznavanje ljudi unutar kompanije, usklađivanje stavova i mišljenja zaposlenika, učenje tima tehnikama i strategijama upravljanja, pomaganje sudionicima da više nauče o sebi, odnosno o svojim jačim stranama i slabostima, poboljšanje timske učinkovitosti, prakticiranje učinkovite suradnje među članovima tima, a sve u cilju kako bi radno okruženje bilo bolje.Što se tiče primjene samog team buildinga, neke od najpopularnijih “igara” su rafting, paintball, slobodno penjanje i trekking, odnosno šetnja prirodom. Rafting se kao izazov svladavanja brzaca na uglavnom hladnim rijekama pokazao izvrstan za jačanje timskog duha jer članovi tima udružuju vještine koje će im osim zabave donijeti iskustvo zajedničkog rada kako bi bili učinkovitiji u svladavanju poslovnih zadataka. U Hrvatskoj se rafting pokazao kao najpopularniji program za jačanje timskog duha među zaposlenicima domaćih kompanija.

Podizanje adrenalina
Paintball, kao simulacija ratne vještine, također je iznimno popularan jer osim zabave nudi i podizanje adrenalina unutar ekipe. ‘Naoružani’ zaposlenici podijijeljeni u timove vode bitke protiv drugih odjela, što im jača natjecateljski duh koji poslije mogu pretočiti u radne zadatke. Učinkovit radni tim će kod menadžementa uvijek imati bolji položaj, što će poslije moći zahvaliti “igri rata” u šumi ili umjetnom poligonu. Druženje i zabava odličan su pokretač motivacije zaposlenika svake tvrtke.Slobodno penjanje je izazov za prave ovisnike o adrenalinu koji među svojim kolegama i nadređenima žele steći poseban ugled. Ipak, takva vrsta team buldinga nije za svakoga. Za one koji žele ležerniji pristup jačanju timskog duha uvijek ostaje trekking koji će ih opustiti nakon napornog radnog tjedna i napuniti im baterije za novotjedno izvršavanje radnih zadatka. 

Natjecateljski duh

Timski zadaci
“Team building je lijepa prilika da se na svježem zraku, daleko od svakodnevice u opuštenoj atmosferi, djelatnici međusobno bolje upoznaju”, kaže Branka Osojnik iz odjela za upravljanjem iskustvom korisnika T-HT-a. “Na nekoj od zanimljivih lokacija u Hrvatskoj, uz stručno vodstvo ljudi koji organiziraju team building, obavljaju se razni timski zadaci u timovima kreiranim slučajnim odabirom, a natjecateljski duh se potiče mjerenjem vremena za završetak pojedinog zadatka te proglašenjem pobjednika i eventualnim simboličnim nagradama”, kaže Osojnik.

 

Korisne aktivnosti

Jačanje timskog duha pošumljavanjem
U timskim zadacima T-HT-a najčešće se radi o mozgalicama u kojima se od timova očekuje da zajedničkim snagama što prije pronađu rješenje, kao i o kreiranju jačeg povjerenja među članovima timova u igrama pri kojima su svim članovima tima osim jednom zavezane oči, te su prisiljeni osloniti se na vodstvo jedinog ‘videćeg’ člana tima, kaže Osojnik. “U nekim se slučajevima u okviru team buildinga, umjesto mozgalica, organiziraju i društveno korisne aktivnosti. Tako smo ove jeseni sudjelovali u projektu pošumljavanja opožarenih područja, a sličan je projekt bio i 2008. kada su zaposlenici u svakoj od četiri poslovne regije HT-a pošumili dvadeset hektara šumskog zemljišta. Takve aktivnosti jačaju spone između djelatnika i pospješuju međusobnu suradnju u radnoj sredini”, dodaje.

 Izvor:Poslovni.hr
 
 
Direkt Informator 0913335733

DIREKT INFORMATOR


 

  Snimamo televizijiske emisije!

  Navesti ćemo samo neke od emisija u kojima smo gostovali: OBN Sarajevo, PINK BiH, HRT ,Tv Istra,  TV NOVA  Pula 

  Upravo snimamo televizijsku šaljivu seriju" Ured XXL" u vlastitoj produkciji!   

 

 

  Ne gubite vrijeme tražeći klijente - neka klijenti sami pronađu vas!

  Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni na internetu!

         

KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK