BIZARAN USPJEH MLADOG ENGLESKOG KANTAUTORA Devet pjesama na Top 10 listi singlova - to nije imao nitko nikada do sada!






Greška u sistemu ili je Ed Sheeran jači i od The Beatlesa u doba njihove najveće popularnosti? I kako danas realno procijeniti tržišnu snagu glazbe

Teško je naći povijesno usporedive podatke, no to da jedan izvođač u jednom tjednu ima čak 9 od 10 najprodavanijih pjesama na top listama - nije imao nitko. Nikada.

Naime, The Beatles su u doba najveće popularnosti imali pet od deset (od 4. do 11. travnja 1964.), 50 Cent četiri (od 2. do 9. travnja 2005.) i prije toga tri (od 31. svibnja do 7. lipnja 2003.), The Bee Gees tri (od 25. veljače do 4. ožujka 1978.), za njima također po tri Ashanti, Usher, Akon, T-Pain, Chris Brown, Lil Wayne. U još novije vrijeme, kad je legalni mp3 download, a potom legalni mp3 streaming pjesama postao vodeći “format” singlova, po tri pjesme u Top 10 imali su Iggy Azalea, Ariana Grande, Justin Bieber, The Chainsmokers i Adele.

Ništa slično, pak, nikada nije uspjelo ni Elvisu, Stonesima, Eltonu Johnu, Georgeu Michaelu, Madonni, Princeu, Michaelu Jacksonu, Lady Gagi... nikome od svih najvećih pop, rock, rap, R&B i dance zvijezda u povijesti popularne glazbe.

Vješto pretapanje

Sve do tjedna između 17. i 23. ožujka ove godine u kojem je engleski kantautor i hitmejker Ed Sheeran s recentnog albuma “÷” u britanski Top 10 najprodavanijih pjesama, aklamacijom publike, ugurao devet i čak svih šesnaest skladbi s navedenog albuma u Top 20 “najprodavanijih”. Da Sheeran “skine” svih deset od deset spriječili su tek The Chainsmokers & Coldplay s pjesmom “Something Just Like This” na broju četiri iste liste, a nad pitanjem zašto se to dogodilo baš sada, baš njemu, odgovor tek djelomice leži u popularnosti tog kantautora koji je publiku osvojio hitovima s albuma “+”, “x” i “÷” i kolaboracijama s Rudimentalom, Taylor Swift, Lupe Fiascom i nekolicinom drugih. Naime, to što Sheeran tržišno vješto pretapa kantautorski akustični folk i rock s dance ritmovima, rap umecima i pop melodijama tek je dio priče o njegovom “9 od 10” uspjehu.

Površnost i lijenost

Mnogo važniji razlog za takav “prolaz” leži u činjenici da se pjesme i albumi danas sve manje prodaju, a sve više slušaju putem streaminga. Pa kad, u ovom slučaju klinci sa svojim pametnim telefonima “nalegnu” na jednog, u tom im trenu najomiljenijeg izvođača – premda je nepobitno da je Sheeranov “÷” najbrže prodavani album jednog muškog britanskog glazbenika – onda dobijemo distorziranu sliku. Stoga se promptno oglasilo i čelništvo Britanske udruge diskografa (BPI) i niz drugih aktera tamošnje glazbene industrije kako bi zaključili da ovakav obračun uspješnosti pjesama na top listama – 150 streaminga jedne pjesme računa se kao jedan prodani singl – ima sve manje smisla. Premda je svima jasno da budućnost “prodaje” glazbe leži u streamingu, a ne u fizičkoj prodaji, kao nekoć.

Tako se jedni pitaju što je danas uopće singl, drugi smiju li se miješati podaci streaminga s podacima o prodaji, ma o kakvoj se tu jednadžbi radilo, a treći koliko su današnje top-liste tek refleksija nečije trenutne popularnosti. Doduše, tome je tako bilo i kad su se pojedine pjesme doista prodavale publici na vinilnim pa CD singlovima, no “9 od 10” Eda Sheerana ipak je prije posljedica greške u sistemu nego njegovih realnih autorskih, izvođačkih i tržišnih kvaliteta.

Teško je naći pametan izlaz iz ovakve situacije, koja bi mogla postati sve češća, a ovdje valja postaviti i pitanje zašto je današnja (mlada) publika - unatoč nevjerojatnom izboru i disperziji glazbenih stilova - zakačena samo za nekoliko trenutno najkurentnijih pop imena, odnosno zašto je sve manje zanimaju desetine tisuća drugih izvođača iz sadašnjosti i prošlosti do kojih također mogu doći s tek dva-tri klika na pametnom telefonu ili računalu. Bit će da su posrijedi površnost i lijenost.
Zabavna potraga

Ako vam je pak do realne procjene nečija tržišne jačine, onda se ista danas najjasnije reflektira u onome za što publika doista mora posegnuti u džep, a to su ulaznice za pojedinačne koncerte. I u tome će ED Sheeran proći jako dobro, ali ipak ne kao na sve manje pouzdanim listama singlova, baš kao što i one albumske, zbog sve manje fizičke prodaje, također gube na važnosti. Stoga, zaboravite top liste, a dobru i nikad dostupniju glazbu tražite ispod njih, tim više jer streaming servisi takvu potragu čine izuzetno lakom, jednostavnom, zabavnom i edukativnom.


AUTOR:Aleksandar Dragaš

Vijest Izvor:.jutarnji.hr


DIREKT INFORMATOR

 


  Snimamo televizijiske emisije u cijeloj Hrvatskoj i inozemstvu! 

  Navesti ćemo samo neke od emisija u kojima smo gostovali: OBN  Sarajevo, PINK BiH, HRT, RTL ,Tv Istra, RTS TV .     

  Upravo snimamo televizijsku šaljivu seriju u vlastitoj produkciji!   

  Nadalje, snimamo šaljivu emisiju "Skrivena kamera"u produkciji Direkt informatora i Pink tv!

  Upravo počinje i radio emisija na radio "maestralu"!

  Ne gubite vrijeme tražeći klijente - neka klijenti sami pronađu vas!

  Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni!

         


KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK