OSAMNAEST NAČINA KAKO ZARADITI NA INTERNETU U HRVATSKOJ?





slika izvor:pixabay.com


Kako iz Hrvatske zaraditi na internetu, a da pritom ne morate imati vlastiti webshop ili tvrtku? Otkrijte u ovom povećem tekstu kojeg piše osoba koja od nekih takvih stvari sasvim solidno i živi.

Ako ste Amerikanac ili Britanac, lako možete zaraditi putem Gmee-ja,  gdje vas doslovno plaćaju za pretragu na Googleu, Bingu ili Yahoou. Možda prošire svoj biznis i na druge zemlje pa nije zgoreg da ih pratite. No i u Hrvatskoj možete zaraditi „klikanjem“ po tipkovnici, što je prilično dobro u situaciji kada je pronalazak posla sve teži i teži zadatak.

Imate li neki od talenata koji uključuju pisanje, fotografiranje, komunikaciju uživo ili pak modu i prodaju, ili pak puuno živaca, imate šanse da u budućnosti sjedite ispred monitora i zarađujete za život.

Nemojte se nadati da ćete odmah početi zarađivati puno novca. Za određene stvari potrebno je između 6 mjesec i dvije godine truda da osjetite prave rezultate. Potrebno je vrijeme da se „ušemite“ i etablirate kao stručnjak na određenom polju ili pak uđete u krugove koji će biti motivirajući i pomoći vam u reklami. Ili da vas, pak, Google zahvati i publika prepozna.

 
1. Rad na društvenim mrežama
Biti community manager danas je jedno od češćih online poslova. Ta je osoba zadužena za osmišljavanje i vođenje komunikacije na društvenim mrežama (uglavnom se radi o Facebooku) za potrebe nekog brenda, ali i poznate osobe. Formalne edukacije gotovo da nema, ali radionice koje drže priznati stručnjaci mogu vas istrenirati u kratkom roku za rad na društvenim mrežama.

Predlažemo da se uključite u neke grupe community managera u Hrvatskoj, gdje možete pratiti novosti, ali i oglase za poslove iz tog područja. Kao CM (skraćeni naziv za community managera) možete raditi i kao freelancer, od kuće, preko ugovora ili npr. obrta, a u tom slučaju imate puno više odgovornosti, te potencijalno zaduženja obzirom da ne radite u timu koji vas može „pokriti“, ili izraditi vizuale.

Čitajte Netokraciju, Mashable i TechCrunch s vijestima,  pratite Content marketing Institute  i preuzmete gotove e-tutorijale,  otvorite testnu FB stranicu i tamo vježbate i  nipošto se ne sramite pitati nekog pomoć. I najviše čitajte hrvatski pravopis i gramatiku, jer je osnovni alata rada svakog CM-a jezik. Nije naodmet da znate osnove Photoshopa, a klijenti će vas vjerojatno tražiti i izradu Facebook planova i izvještaja u Microsoft programima poput Excela i Powerpointa pa je MS Office must-know softver. Dio Community managera bavi se i oglašavanjem na Facebooku, i iako u pravilu taj dio uvijek rade specijalizirani stručnjaci, dobro je da znate barem osnove oglašavanja, obzirom da većina vaših objava mora biti na neki način oglašavana.

Ne zaustavljajte se samo na Facebooku, nego otvorite profile i na Instagramu, Pinterestu i Twitteru, jer i te društvene mreže imaju svoju publiku, ali i tvrtke koje se žele njima prezentirati na pravi način. Naučite razliku između #hashtaga i @mentiona te se aktivirajte na svim društvenim zajednicama kako bi vas i drugi primijetili.

Zarada ovim putem može varirati, ovisno o tome gdje radite, koji stupanj znanja imate, koji je budžet klijenta, koliko klijenata uopće imate, itd. Primjerice, zaposlite li se u velikoj digitalnoj agenciji s puno CM-ova, vaša plaća kao početnika bit će prilično malena, dok ćete samostalno svu zaradu primati vi. S druge strane, kad ste zaposleni, imate određenu sigurnost u vidu plaće, manjak brige oko vođenja knjiga i ostalog. Plaće CM-ova variraju između 1600 kuna i 3000 kuna za početnike, preko 4000-6000 za samostalne CM-ove u agencijama pa do seniora koji samostalno obavljaju većinu posla i vode čitavu komunikaciju, a tu je rang plaća do 8000 kuna. Ako ste freelancer, srednje vrijednosti nema jer ima previše čimbenika koji utječu na cijenu održavanja stranice. Ipak, pobrinite se da vam satnica ne bi bila manja od radnika na minimalcu.

 
2. Postani bloger(ica)
Internet je svima dao priliku da postanu pisci, novinari, pjesnici, istraživači…da stvaraju sadržaj o kojem znaju i vole pisati. U Hrvatskoj je blogosfera nastala prije više od 10 godina na blog.hr-u, a tadašnje blogerske zvijezde danas možete vidjeti kao autore tiskanih knjiga, kolumniste u vodećim magazinima, poznate novinare, urednike, voditelje, web stručnjake… Neki su svoj blog uspješno prodali velikim korporacijama, drugi su putem njega došli do željene publike i kontakata, treći su se odlučili za postavljanje oglasa. Ukratko, brojni domaći blogeri unatrag desetak godina unovčilo je svoje pisanje, a s pojavom trenda gastro i modnih blogera, scena je jednostavno eksplodirala.

Možemo slobodno zaključiti da su u današnje vrijeme najprofitabilniji upravo gastro i modni blogeri, putem čijih stranica poznati brendovi i tvrtke plasiraju svoje materijale. Imena nećemo otkriti, jer ne želimo nikom raditi dodatnu reklamu ili ih razotkriti, no pogledate li malo bolje fotografije određenih modnih blogerica, vidjet ćete koje brendove najviše guraju, s kojim se predmetom najviše fotografiraju, što piju, jedu, puše ili gdje su se fotografirale, sve kao usput. Vjerujte, puno njih ima ostvarenu suradnju za plasman određenih robnih marki putem svojih, naizgled ovlaš snimljenih, fotografija.

Isto je s gastro blogerima. Primijetite li da učestalo koriste neku namirnicu, znajte da se iza toga krije sponzor. Ako je uz jelo neki uređaj ili se u pozadini vidi frižider, također. Kod većine blogera ništa nije slučajno, jer oni žive od toga da napišu recept sa sastojkom sponzora, da postave fotografiju s proizvodom koji su dobili na testiranje (i vjerojatno za stalno, nakon dobro odrađene fotografije), a najbanalniji pokazatelj suradnje jest link na web stranicu sponzora, umetnut negdje u članku.

Jednostavno, tvrtkama trebaju objektivni izvori prema njihovim ciljanim skupinama, blogerima treba novac da nastave živjeti svoj san. Situacije je prilično matematički čista i jedino tko je u toj smjesi možda oštećen jest naivni čitatelj koji vjeruje u objektivnost blogera. No s druge strane, ako je recept fin, zašto bi vas to smetalo? Sve dok ne ide na štetu zdravlja, gastro igre su sasvim pozitivna stvar na online sceni.

Kako postati bloger?
Otvori blog na blog.hr, bloger.hr, tumblru, blogspotu, na svojoj domeni.

Da biste bili sigurni da ćete ustrajati u radu i da ćete dobro raditi blogerski posao, pišite o onom što volite. Strast i znanje se prepoznaju. Stvorite od sebe svojevrsnu zvijezdu, bez da ikoga kopirate. Ne uzimajte tuđe fotografije, ne kopirajte tuđe tekstove ili stil pisanja. Osim što  će vas Google kazniti lošim rangom zbog kopiranja tuđih tekstova, a netko potencijalno tužiti zbog krađe fotografije, riskirate i blaćenje ugleda. Zašto? Samo kreni pisati.

 
3. Web stranica
Kaže se da je potrebno napisati oko 1000 kratkih članaka da biste  počeli dobro rangirati na Google tražilici, a samim time i dobivali veći promet prema web stranici. Što veći promet, to potencijalno veća zarada. Tvrtke žele surađivati s posjećenim web stranicama, a i Google oglasi postavljeni na takvu stranicu imaju puno veću šansu za klikanosti, pa samim time i vi veću šansu za zaradu.

Ako ste dobri u matematici, formula je sljedeća: 143 blog posta mjesečno, odnosno 4 blog posta dnevno, 7 dana u tjednu. Krenite.

Optimalno je da pišete o nišnim stvarima, za koje ne postoji već prevelika konkurencija na internetu, jer ćete se tako lakše probiti do prve stranice tražilice, što je izuzetno bitno. Kažu da mrtvaca možete skriti na drugoj stranici Google tražilice, jer ga nitko tamo neće tražiti.

Napravite nišne portale i postavite Google AdSense oglase na njih. Ako vam se stvorio upitnik iznad glave „Kako se postavljaju ti oglasi?“, morat ćemo vas uputiti na dodatnu edukaciju, koja postoji i u Hrvatskoj. Ili jednostavno guglajte i naučite.

 
4. Objavite e-book za Kindle
Na Amazonu svatko može postati izdavač i zaraditi novac. S rastom popularnosti Kindlea (ali i ostalih e-čitača), zarada je moguća svakom tko dobro pogodi nišu, naslov i napiše knjigu ili vodič koji će dobivati dobre ocjene, recenzije i eventualno word-of-mouth reklamu.

Obzirom da je Kindle aplikacija dostupna gotovo na svakom e-uređaju, vaše tržište je globalno. naravno, znate li engleski dovoljno dobro da na njemu pišete.

No ništa vas ne spriječava da napišete knjigu na hrvatskom i objavite ju. Posebno jer je konkurencija izuzetno malena i možda bude ono „tko prvi, njegova djevojka…“

Ako stavite cijenu knjige do 10 dolara, zarađivat ćete oko 70% od prodaje, što je prilično dobar „deal.“ Najslabije prolazi beletristika pa se radije posvetite pisanju o problemima običnog čovjeka (npr. „Tajne kako pronaći posao“), poradite na recenzijama i ako prodaja ne krene za mjesec dana, promijenite i izgled knjige, ali možda i kategoriju. Očito vas prije nisu mogli pronaći ili niste bili dovoljno vizualno atraktivni da kliknu na fotografiju vaše knjige.

 
5. Postanite autor za druge
Fiverr je odlična prilika dana svemu zaradite, od pisanja i prevođenja, preko rada u Photoshopu  pa do snimanja  glasa za razne potrebe. Isprobajte taj servis, ponudite svoju uslugu za određeni iznos novca i možda vam se dogodi sretan zgoditak. „Defaultna“ cijena je 5 dolara, no možete ponuditi dodatne usluge za dodatan novac.

Slično, ali na nešto višoj razini i za veće iznose, možete (za)raditi na Elanceu.

Možete zaraditi i pišući članke za Examiner, gdje ćete za svakih 1000 klikova na vaš članak dobiti 5 USD-a. Možda nekom bude isplativo.

 
6. Prodaja unikatnih/homemade/rabljenih stvari
Kriza je u Hrvatskoj rezultirala brojnim kreativcima koji u kućnoj radinosti izrađuju svašta: od igračaka i jastučnica, preko odjeće i naušnica pa do satova i lampi.

Kreativci su, u manjku poslova, uzeli stvar u svoje ruke i prodaju ono što sami naprave. Već dobro poznati Etsy nešto je nezgodniji za prodaju za Hrvate od domaćih sličnih webova poput Woohoo.hr, no Etsy vam nudi globalno tržište pa time i mogućnost da povisite cijenu, ili da vas primijete na širem tržištu pa tamo ostvarite neku drugu suradnju.

U Hrvatskoj okušajte prodaju svojih radova i na sajmovima, na buvljacima ili možda putem online web mjesta poput Krpice.hr ako imate odjeću. Možete se reklamirati i putem Facebooka tako da izradite svoju stranicu.

Svakako savjetujemo da ni u Hrvatskoj ne prodajete stvari bez računa, jer inspektori vole obilaziti kreativne sajmove ili se praviti da su obični kupci na Facebooku.

A kako početi i što ćete proizvoditi? To već sami morate smisliti


Tekst izvor:.ekesh.com

DIREKT INFORMATOR

 


  Snimamo televizijiske emisije u cijeloj Hrvatskoj i inozemstvu! 

  Navesti ćemo samo neke od emisija u kojima smo gostovali: OBN  Sarajevo, PINK BiH, HRT, RTL ,Tv Istra, RTS TV .     

  Upravo snimamo televizijsku šaljivu seriju u vlastitoj produkciji!   

  Nadalje, snimamo šaljivu emisiju "Skrivena kamera"u produkciji Direkt informatora i Pink tv!

  Upravo počinje i radio emisija na radio "maestralu"!

  Ne gubite vrijeme tražeći klijente - neka klijenti sami pronađu vas!

  Direkt Informator marketing vam može pomoći kako biste bili viđeni!

         


KONTAKT INFO

Adresa : Japodska bb, ,52100Pula

Telefon : 091 3335733

Mobitel :

E-mail : direkt.informator@gmail.com

PRATITE NAS NA FACEBOOK